Przy nowo budowanym nabrzeżu T2 w gdańskim porcie miała miejsce instalacja pierwszych suwnic, które w maju br. dostarczono na pokładzie statku HHL Fremantle.
Czytaj także: Nowe suwnice już płyną do DCT w Gdańsku
Trzy suwnice STS, które 2 maja i 12 maja dotarły drogą morską do DCT, zostały wyprodukowane przez firmę Liebherr Container Cranes Ltd. Najpierw montowano je na placu, a w ciągu ostatnich dni na szynach przy nabrzeżu. Mają wysokość 130m (kiedy nie pracują) i szerokość ok. 27m. Przystosowane są do obsługi największych na świecie statków kontenerowych, a ich zawinięcie możliwe będzie dzięki realizacji nabrzeża T2, która rozpoczęła się w styczniu 2015 roku. Dla kolejnych gigantów kontenerowych dostępne będzie prawdopodobnie w drugiej połowie br.
- Kolejne suwnice do DCT Gdańsk przypłyną za miesiąc. I tak jak poprzednie, najpierw będą montowane na placu, a potem transportowane na szyny przy nabrzeżu. Łącznie przy nabrzeżu T2 będzie 5 najnowocześniejszych w Europie suwnic STS - poinformowała Portal Morski Katarzyna Ząbkiewicz, rzeczniczka prasowa DCT Gdańsk.
W chwili obecnej terminal DCT uznawany jest za największy pod względem przeładunków terminal kontenerowy Morza Bałtyckiego. Po zakończeniu trwającej inwestycji, roczna zdolność przeładunkowa terminalu ulegnie podwojeniu do 3 mln TEU, co zarazem uczyni terminal DCT nie tylko największym na Bałtyku pod względem realizowanych przeładunków, ale także pod względem projektowych mocy przeładunkowych.
AL, rel (DCT Gdańsk)
Fot.: DCT Gdańsk