Minister finansów Indii Arun Jaitley ogłosi w budżecie na lata 2016-17 propozycję budowy czterech nowych głównych portów, aby zaspokoić prognozowany wzrost popytu.
Jak poinformował New Delhi’s Business Standard, nowe porty miałyby zostać zbudowane w Dahanu, Dugarajapatnam w Andhra Pradesh, Colachel (Tamil Nadu) i Sagar (Bengal Zachodni) przy szacunkowym koszcie 4,7 mld USD.
Badanie przeprowadzone przez McKinsey i AECOM dla Ministerstwa Żeglugi podkreśliły potrzebę budowania przybrzeżnej przepustowości w celu zaspokojenia przyszłych frachtowych wolumenów, które według przewidywań wzrosną przy obecnym tempie przeładunków o 22 %, aby osiągnąć 750 mln ton w 2025 roku.
Badanie szacuje, że ruch kontenerów w portach indyjskich będzie rosnąć o 6,5 % rocznie, aby osiągnąć 21,5 mln TEU w 2025 roku, w porównaniu do 10,7 mln TEU w latach 2013-14. Przy wsparciu takich programów jak „Make in India” i rozwój korytarza przemysłowego, ruch może nawet wzrosnąć nawet do 24-25 mln TEU.
Raport przewiduje również, że w 2025 roku całkowity przeładunek Indii wzrośnie do 1850 mln ton rocznie, w porównaniu z 857 mln ton w latach 2013-14. Przepustowość wszystkich głównych portów na dzień 31 marca 2015 roku wynosiła 871.52 mln ton.
Logistyka Morska