Porty, logistyka

Jak informowaliśmy niedawno na łamach Portalu Morskiego, Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni (Baltic Container Terminal - BCT) będzie miał dwie kolejne, nowe suwnice nabrzeżowe (STS) chińskiego producenta ZPMC. Zostały one przetransportowane na statku Zhen Hua 27, który właśnie dzisiaj, tj. 29 czerwca, pojawił się w gdyńskim terminalu. Suwnice są identyczne, jak te, których pracę zainaugurowano w styczniu br. - "Gdynka" i "Gdynek".

Czytaj także: Bałtycki Terminal Kontenerowy kontynuuje inwestycje. Do Gdyni płyną kolejne suwnice nabrzeżowe | Inauguracja nowych suwnic nabrzeżowych w BCT  

Każda z nich ma zasięg w stronę wody od osi szyny odwodnej równy 52,50 m. Po odjęciu odległości między osią szyny odwodnej a krawędzią nabrzeża wraz z odbijaczem daje to 48 m wysięgu nad wodę (od burty statku przy nabrzeżu). Umożliwiać to ma obsługę statków o 19 rzędach kontenerów na pokładzie, a takim parametrem charakteryzują się pojemnikowce o ładowności do ok. 13 000 TEU. 

- Na Bałtyku pojawiają się coraz większe jednostki. W tym miesiącu zawinął do nas największy kontenerowiec w historii Gdyni i wszystko wskazuje na to, że będzie tu częstszym gościem- mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT - Wymaga to od nas zwiększenia zarówno potencjału przeładunkowego i wydajności, tak aby jak najszybciej obsłużyć coraz większe ilości kontenerów - dodaje. 

Zakup nowych suwnic jest częścią prowadzonego od 2012r. programu inwestycyjnego, który pozwoli zwiększyć o ponad połowę jego potencjał przeładunkowy. W ramach inwestycji zakupiono cztery nowe suwnice nabrzeżowe (dwie poprzednie dostarczono w grudniu ub. r.), suwnice kolejowe, placowe i sprzęt przeładunkowy. Wdrożono również nowe systemy informatyczne zarządzające przeładunkami i wymieniono nawierzchnię placów składowych.

AL, rel (BCT Gdynia)

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter