45 milionów złotych zysku osiągnął port Szczecin-Świnoujście w 2014 roku. To ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej, kiedy zysk wyniósł 20 mln złotych.
Za nami bardzo dobry rok - podsumowuje zarząd firmy. Spółka przeładowała o blisko trzy procent więcej towarów niż rok wcześniej.
Port Szczecin-Świnoujście odnotował wzrost przeładunków masowych, kontenerów, drobnicy, ropy i węgla. Nieznacznie zmniejszyły się przeładunki rudy żelaza i zboża. Spółka realizuje też inwestycje wewnątrzportowe, które są współfinansowane z funduszy unijnych - w ciągu ostatnich sześciu lat wydano na nie blisko 600 mln złotych.
- Ten rok był podsumowaniem całej ubiegłej perspektywy unijnej - mówi Zbigniew Miklewicz, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście. - Projekty, które poprawiły sprawność portu, rozbudowa dróg, modernizacja kolei, budowa nowych parkingów. To powinno uczynić nasz port bardziej sprawnym i konkurencyjnym.
W ubiegłym roku ukończono modernizację dróg oraz torów. W obu portach zmodernizowano łącznie 36 km torów oraz 134 rozjazdy. Wartość inwestycji to 77 mln zł, w tym dofinansowanie unijne - 53 mln złotych. Obecnie kończy się budowa nowego Nabrzeża Niemieckiego w Szczecinie i rozbudowa Nabrzeża Zbożowego. W tym roku powstanie szóste stanowisko promowe w Świnoujściu. Zostanie uruchomiony terminal LNG.
Na dalsze inwestycje w najbliższych czterech latach spółka planuje przeznaczyć blisko 650 mln złotych.