SeaBird Exploration z biurami głównymi w Norwegii i Wielkiej Brytanii, ma przejąć (zakupić) dwa statki badawczo-poszukiwawcze norweskiego armatora BOA, co zaakceptowali już udziałowcy tego ostatniego.
Transakcja objąć ma jednostki wykorzystywane przy poszukiwaniu podmorskich złóż ropy lub gazu, ale nie metodą sejsmiczną. Statki te są pod względem konstrukcyjnym nieco podobne do statków sejsmicznych, mają jednak zupełnie inne wyposażenie funkcjonalne; wykorzystują metody magnetyczne do badań struktur skalnych pod dnem morskim.
Chodzi o przekazane do eksploatacji w 2008 i 2009 r. przez stocznię norweską BOA Galatea (z kadłubem ze stoczni chińskiej) i BOA Thalassa (z kadłubem ze stoczni Odys z Gdańska). Jeden z nich - BOA Galatea - stoi wyłączony z eksploatacji (odstawiony "na sznurek") w Gdyni, z pewną przerwą już od grudnia 2016 r.
Statki projektu MT 6007 z Fosen Yard mają po ok. 80 m długości całkowitej, 16,4 m szerokości, 5060 jednostek tonażu pojemnościowego brutto i 3000 t nośności.
PBS