W dniu 11 września 2017 roku na godz. 14:00, w ramach Międzynarodowych Targów Morskich Baltexpo 2017 w Gdańsku, zapowiedziano uroczyste podpisanie listu intencyjnego rozpoczynającego prace nad utworzeniem konsorcjum firm zainteresowanych stworzeniem polskiego łańcucha dostaw dla projektu "W pełni wyposażonej podstacji transformatorowej na morskie farmy wiatrowe".
Ideą konsorcjum jest dostarczenie na rynek zaawansowanego technicznie, w pełni wyposażonego produktu - podstacji transformatorowej na morską farmę wiatrową. Dotychczas różne polskie firmy dostarczały konstrukcje takich morskich trafostacji bez wyposażenia.
Sygnatariuszami listu intencyjnego są firmy:
- Activ Sp. z o.o. - wykonawca wyposażania wnętrz „pod klucz” i producent morskiego wyposażenia meblowego
- Ciecholewski-Wentylacje - producent systemów HVAC
- Enamor - producent morskich systemów łączności
- Famor - producent morskich systemów oświetleniowych
- GSG Towers - producent stalowych konstrukcji offshore oraz wież wiatrowych
- Lotos Serwis - wykonawca wielu instalacji rurociągowych
- MPL Techma - producent zaawansowanych systemów automatyki przemysłowej
- Protea - producent specjalistycznych rozwiązań dźwigowych.
Wszystkie strony porozumienia od wielu lat uczestniczą w projektach związanych z morską energetyką wiatrową - posiadają odpowiednie doświadczenie oraz zasoby produkcyjne, jak również projektowe.
Czytaj także:
- GSG Towers zbuduje gigantyczną trafostację
- Konstrukcje stalowe na farmę wiatrową Hornsea ze stoczni Crist i Stoczni Gdańsk SA
- Trafoplatforma Borkum Riffgrund
Głównymi założeniami podpisanego listu intencyjnego jest stworzenie wspólnego produktu o gotowości rynkowej, rozpoczęcie prac nad polonizacją łańcucha dostaw dla polskich farm wiatrowych oraz prowadzenie działań uświadamiających o potencjale realizacyjnym sygnujących firm.
Nadarzająca się okazja, jaką są zbliżające się do fazy realizacji projekty polskich farm wiatrowych, jest doskonałym momentem na zacieśnienie współpracy i stworzenie wspólnego produktu opartego o posiadane kompetencje i możliwości.
rel, PBS
najlepiej stawiajmy na wielkich betonowych palach lokomotywy parowe bez kół, z taką kabinką dla maszynisty, zamiast kół byłyby śmigła, oczywiście stalowe no i obowiązkowa winda na węgiel
Takie wiatraki mogą przepędzać smog znad Polski na Ukrainę , Białoruś, do Czech i na Słowację , .
Ideałem byłoby zdmuchiwanie naszego syfu nad Niemcy, ale nie sprzyja nam niestety dominujący kierunek wiatru w naszym kraju
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.