Duńska firma Tuco Marine Group zdobyła zamówienie na 11-metrową łódź Wind Farm Service Boat z typoszeregu ProZero, oferowanego w odmianach szybkich łodzi ratowniczych, łodzi roboczych i jednostek typu daughter-craft, czyli bazujących na statkach-matkach.
Zgodnie z zapowiedziami Wind Farm Service Boat trafi do nieujawnionej, europejskiej spółki działającej na rynku offshore. Będzie to trzecia z rzędu sprzedaż zaprojektowanej specjalnie jednostki przez duńską spółkę na rynek morskich farm wiatrowych.
Jednostki z typoszeregu ProZero Wind Farm Service Boat to łodzie serwisowe, których celem jest szybki transport załóg pracujących na farmach wiatrowych i ładunków nań przeznaczonych. Jak czytamy dalej w komunikacie producenta, na rynek europejski trafi jednostka typu daughter-craft. Charakteryzuje je niskie zużycie paliwa, budowa z kompozytów włókna węglowego i lżejsza konstrukcja, dzięki czemu mogą bazować na "statkach-matkach". Ponadto dysponują prędkością eksploatacyjną powyżej 22 węzłów, miejscem dla maksymalnie ośmiu osób oraz zdolnością ładunkową nie przekraczającą 500 kg na pokładzie dziobowym.
Priorytetem podczas projektowania jednostek typu WFSB (Wind Farm Service Boat) było zapewnienie bezpiecznego transportu techników na oddalone od brzegu farmy. Codzienne podróże SOV (Supply Offshore Vessel) nie są możliwe, dlatego też specjalistów umieszcza się na mniejszych statkach, które zdolne są także do transportu rozmaitych ładunków (materiałów i urządzeń).
Tuco Marine Group specjalizuje się w lekkich konstrukcjach łodzi produkowanych z kompozytów włókna węglowego przeznaczonych dla przemysłu morskiego. Firma została założona w 1998 roku, wówczas głównym jej obszarem była produkcja jachtów. Dziś Duńczycy skupiają się na budowie większych jednostek, jak i mniejszych, szybszych motorówek.
AL, rel (Tuco Marine Group)