Holownik Fairmount Glacier dostarczył w rejon Zatoki Campeche w Meksyku platformę wiertniczą La Muralla IV. Platforma podróżowała z Okpo w Korei Południowej przez Cieśninę Sundajską oraz Przylądek Dobrej Nadziei.
La Muralla IV jest nową, półzanurzalną platformą, przygotowaną do operacji na dużych głębokościach. Zbudowana została przez stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w Korei Południowej, na zamówienie meksykańskiej Grupo R. Możliwościami nowej platformy jest wiercenie do głębokości 10 tys. metrów. Jej wymiary to 118,6 m długości oraz 96,7 m szerokości. Holownik Fairmount Glacier został podłączony do platformy pod koniec października zeszłego roku, w porcie Okpo w Korei Południowej. Podróż trwała aż do końca lutego tego roku. W sumie przebytych zostało 16 200 mil morskich, ze średnią prędkością 6,6 węzła. Podczas podróży konwój zawijał miedzy innymi do portów w Singapurze i na Mauritiusie, skąd na platformę dostarczał załogę i sprzęt.
Wlasciciel platformy firma SBM w porozumieniu z Talisman Energy ktory ma wiekszosciowy udzial w zlozu 60%(,Lotos 20%)postanowili usunac platforme ze zloza i zezlomowac SBM zaplaci Talismanowi 2.7 miliarda N. koron jednoczesnie SBM juz zaplacil za przygotowania do usuniecia 1.1 miliarda.Gdyby pan ktory opisywal problem chcial napisac cos wiecej na ten temat polecam zrodlo: [link usunięty]
Gdybyś zerknął do źródła, to nie pisałbyś głupot.
W oryginale jest 10 000 meters = 10 000 metrów, a nie stóp !
Jeśli w pracy też jesteś taki solidny to się zwolnij !
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.