Artykuły

Aż sześć żurawi wieżowych T7020-12H (IL) firmy Zoomlion i sześć dźwigów budowlanych SC200EB (BWM-3S) znalazło zastosowanie w największym trwającym w Chorwacji projekcie budowlanym mostu łączącego wybrzeża morskie Pelešac. Po zakończeniu budowy w 2021 r. most połączy południową enklawę półwyspu Pelešac z częścią kontynentalną Chorwacji.

Most Pelešac ma mieć długość 2,44 kilometra, sięgać 55 metrów wysokości i spoczywać na sześciu wspornikach połączonych wantami o rozpiętości 285 metrów. Szeroki na 21 metrów most pomieści cztery pasy ruchu.

Projekt i budowa napotkały szereg wyzwań, ponieważ lokalizacja mostu narażona jest na wiatry o prędkości do 41 metrów na sekundę. Środowisko pracy oznacza, że sprzęt jest bardzo podatny na korozję. Wyzwania te stawiają wysokie wymagania co do odporności na wiatr, korozję i stabilność wykorzystywanych do budowy urządzeń.

Jesteśmy dumni z tego, że nasze dźwigi budowlane i urządzenia dźwigowe z wymaganą jakością i wydajnością oraz europejskim certyfikatem EC wykorzystywane są w budowie projektu - skomentował Li Ziyang, dyrektor inżynierii projektu. Aż 12 produktów Zoomlion wykorzystywanych jest w projekcie: przy każdym ze wsporników mostu pracuje jeden żuraw wieżowy i jeden dźwig budowlany - dodał dyrektor.

Żuraw wieżowy T7020-12H (IL) wykorzystywany w projekcie to jeden z najpopularniejszych produktów firmy Zoomlion. Średnia wysokość pracy żurawia to 100 metrów, a maksymalna długość ramienia wynosi 70 metrów. Maksymalny załadunek podnoszony przez żuraw sięga 12 ton, co idealnie sprawdza się w podnoszeniu stalowych belek w budowie wsporników.

Żuraw pracuje na podstawie 2,2-metrowego, poprzecznego standardowego wiązania typu czopowego, co może zmniejszyć pojemność w transporcie, zwiększyć stabilność i podnieść wysokość pracy.

W odpowiedzi na silne wiatry opracowaliśmy bezpieczną i wytrzymałą śrubę kotwiącą oraz dwa dodatkowe wysięgniki do każdego żurawia wieżowego - wyjaśnił Li.

Dźwigi budowlane SC200EB (BWM-3S) zamontowane są po przeciwległej stronie każdego wspornika. Średnia wysokość pracy dźwigów wynosi 50 metrów, a ich udźwig wynosi dwie tony, natomiast prędkość znamionowa liczy 40 metrów na minutę. W celu uporania się z silnymi wiatrami dźwigi wyposażono w przesuwny kabel zasilający gwarantujący stabilność.

Zoomlion Hoisting Machinery Branch co.ltd to największy na świecie producent żurawi wieżowych. Firma zajmuje pierwsze miejsce pod względem udziałów rynkowych na globalnym rynku żurawi wieżowych od 2009 roku.

W 2019 r. firma Zoomlion została pierwszym przedsiębiorstwem, które przekroczyło poziom 10 miliardów juanów (1,43 miliarda USD) na globalnym rynku żurawi wieżowych.

Po debiucie serii żurawi wieżowych generacji W na wydarzeniu 25 grudnia 2019 r. firma otrzymała ponad 300 zamówień na 6600 produktów o wartości 5 miliardów RMB (700 milionów USD) w dwie godziny.

Fot.: Zoomlion

1 1 1 1

Źródło:

+7 BUDOWA PRZEKOPU
Cieszy ten widok, czy przyniesie w przyszlosci zysk i rozwoj regionu!?
03 marzec 2020 : 08:35 Dorsz baltycki | Zgłoś
+10 MGR EKONOMISTA
Oczywiście inwestycja jest bardzo potrzebna dla gospodarczego i turystycznego ożywienia regionu i przede wszystkim dla poprawy standardu życia mieszkańców. W przyszłości przyniesie zysk i korzyści podobne do budowy autostrad czy farm wiatrowych i wbrew popularnym opiniom może okazać się korzystna dla środowiska. Przyroda radzi sobie doskonale w zmienionych warunkach i być może w przyszłości zacznie się agitacja o ochronę przekopu ze względu na walory przyrodnicze i kulturowe. Żuławy i przekop Wisły to też były sztuczne zabiegi i nie wyobrażamy sobie bez nich gospodarki regionu i kraju a ingerencja w środowiska była ogromna.
03 marzec 2020 : 09:23 URSZULA | Zgłoś
+8 Kibicuję pozytywnie
W brew wszystkim hejtom i wypowiedziom mniej lub bardziej wyważonym, ale negatywnym, kibicuję tej inwestycji z dużą nadzieją na sukces. Może on nie od razu nadejdzie, ale wierzę, że ta inwestycja zostanie doceniona. Jestem zdania, że choćby żaglówki i kajaki tylko miały tam przepływać to i tak będzie sukces. Nie będzie nikt nam przeszkadzał w swobodnym dostępie do morza z Zalewu Wiślanego. Jakieś siedemset lat temu był w okolicach tego miejsca przekop. A zatem nie jest to pierwsza inicjatywa.
03 marzec 2020 : 16:11 Roger | Zgłoś
-3 kanał czyl woda z mózgu społeczeństwa...
>Jestem zdania, że choćby żaglówki i kajaki tylko miały tam przepływać to i tak będzie sukces.
czyli mam wolny miliard i nie wiemy co z nim zrobic?

Proszę bardzo :

Żeglarze mazurscy od lat marzą o 3 kilometrowym przekopie Tyrkło-Buwełno co pozwoli powstać tzw wielkiej pętli Mazurskiej
Gwarantowany ruch w sezonie tysięcy jachtów i kajaków !!
Kosztorys sprzed kilku lat 30..50 mln zł ( 1/50 !!!!!!!!! kwoty przekopu mierzei )

Argument o zagrożeniu z ROSJI -?
Za te pieniadz mozna kupic X nowoczesnych samolotow , technologie....
a ty proponujesz kanał ?
04 marzec 2020 : 20:30 xyz | Zgłoś
+4 Pisz na temat.
Zagrożenie z Rosji będzie takie same z przekopem czy bez!

Chodzi o możliwość uprawiania żeglugi na polskiej części Zalewu Wiślanego, czy to turystycznej czy komercyjnej. Władze rosyjskie w Bałtijsku skutecznie blokują swobodny przepływ przez Cieśninę Pilawską.

Te tysiące jachtów o których wspominasz mogę mieć swobodny dostęp do polskiej części Zalewu Wiślanego i Morza Bałtyckiego dzięki tej inwestycji.
07 marzec 2020 : 14:36 Krzys | Zgłoś
0 Oj naiwny jak dziecko we mgle
Ta inwestycja nigdy nie bedzie sukcesem bo jest bez sensu. Zniszcza rezerwat ptakow jeden ostatnich w Europie. Zamiast promowac ekoturystyke to wyrzucacie pieniadze w bloto. Zadne statki tamtedy nie przepluna bo koszt poglebiania kanalu do Elblaga bylby horendalny. Budowa szlaku dla zeglarzy za 2 -3 mld pln to zwykla rozrzutnosc. Zgadzam sie ze za te pieniadze mozna zakupic duzo sprzetu dla obrony przed Rosja z ktora i tak nie mamy szans w razie konfliktu. Takie typowe dla nas machanie szabelka. :(
16 marzec 2020 : 06:35 Zdzislawa | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7175 3.7927
EUR 4.2291 4.3145
CHF 4.4993 4.5901
GBP 4.9492 5.0492