Inne

W dniach 16-19 listopada 2020 pracownicy PRS brali udział w konferencji naukowej MARTECH 2020, która wyjątkowo w tym roku została zorganizowana w formie wideo-konferencji. Regularnie co dwa lata, MARTECH gromadzi ekspertów z całego świata zajmujących się szeroko pojętą tematyką inżynierii morskiej.

W Polskim Rejestrze Statków prowadzone są wewnętrzne prace badawcze, których celem jest między innymi opracowanie algorytmów wykonywania obliczeń wytrzymałościowych.

Rozwijamy naszą wiedzę poprzez współpracę z uczelniami, udział naszych pracowników w grupach roboczych organizacji międzynarodowych takich jak: IACS International Association of Classification Societies, ISSC - International Ship and Offshore Structures Congress. Weryfikujemy nasze rozwiązania również poprzez uczestnictwo w konferencjach naukowych – zauważa Monika Warmowska-Gadzińska dyrektor Pionu Naukowo-Badawczego.

Rezultaty prac R&D przekazywane są w formie specjalistycznego oprogramowania inspektoratom pionu okrętowego, prowadzone są szkolenia wewnętrzne. Wyniki analiz stanowią materiał źródłowy nowych wymagań technicznych przepisów PRS.

Podczas konferencji, Mateusz Jabłoński (pracownik pionu DR, a jednocześnie student Politechniki Gdańskiej) zaprezentował referat dotyczący analizy skręcania kadłuba kontenerowca, który powstał przy współudziale Krzysztofa Wołoszyka oraz dr. inż. Mariana Bogdaniuka (specjalistów pionu DR PRS). Referat spotkał się z przychylnym przyjęciem ekspertów podczas dyskusji. Zauważono, że zaproponowana przez PRS metoda jest łatwa w aplikacji, a jednocześnie poprawnie odwzorowuje zachowanie się kadłuba kontenerowca podczas skręcania, pozwalając tym samym na optymalne wymiarowanie elementów konstrukcji kadłuba.

Więcej informacji na temat przeprowadzonych analiz można odnaleźć tutaj.

Przedstawiona praca stanowi część projektu PRS, mającego na celu opracowanie nowoczesnych przepisów strukturalnych dla kontenerowców.

rel (PRS)

+4 I bardzo fajnie
Fajnie, ze student, czyli mlody czlowiek prezentowal prace. A dr. Bogdaniuk to doskonaly fachowiec. Co do samej analizy, przejrzalem artykul na stronie PRS, rezultaty sa zgodne z tym czego moznaby sie spodziewac. Skrecanie kadluba mozna sensownie oddac tylko w przypadku calego modelu ze wzgledu wlasnie na wspomniana w artykule na stronie PRS deplanacje, odksztalcenia wzdluzne od skrecania (oczywiscie dla kadlubow tak otwartych jak ten tutaj). W przypadku 3/4 ladowni uzytkownik narzuca arbitralnie to co sie ma dziac w przekroju na koncu modelu, tak naprawde wrozenie z fusow. No i szkoda, ze takich kontenerowcow to sie w Polsce juz nie bedzie budowac.
09 grudzień 2020 : 21:17 Studen | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter