31 października schodzą z pokładu żaglowca ostatnie grupy tegorocznych praktykantów - studentów wydziałów Mechanicznego i Nawigacyjnego Akademii Morskiej Gdyni.
W całym sezonie morskim, który rozpoczął się w lutym, praktyki na Darze przeszło niemal 1 500 młodych ludzi - studentów obu polskich Akademii Morskich, średnich szkół morskich z Gdańska, Szczecina i Świnoujścia, studentów Hogere Zeevartschool Antwerpen oraz kadetów Marynarki Wojennej Algierii, przygotowujących się do przejęcia nowej fregaty El-Mellah, zbudowanej w stoczni Remontowa Shipbuilding SA.
Przed Darem Młodzieży pracowity czas remontów i modernizacji przed wielkim Rejsem Niepodległości 2018.
Czytaj także: 35 lat pod biało-czerwoną banderą
Żaglowiec Dar Młodzieży (dł. całk.: 108,815 m; szerokość na wręgach: 14 m; zanurz.: 6,87 m) został zbudowany w Stoczni Gdańskiej im. Lenina (symbol stoczniowy B 95/1). Ta trzymasztowa fregata, żaglowiec szkolny Akademii Morskiej w Gdyni, kontynuuje tradycję dwóch słynnych poprzedników Lwowa - żaglowca lat pionierskich, kiedy to jeszcze Tczew był siedzibą Szkoły Morskiej i Daru Pomorza - „białej fregaty”, służącej szkoleniu kadr morskich dla biało-czerwonej bandery w latach 1930-1982.
Dar Młodzieży jest równocześnie pierwszym żaglowcem zbudowanym w polskiej stoczni, według oryginalnego polskiego projektu, od podstaw jako żaglowa jednostka szkolna.
rel (Akademia Morska w Gdyni)