Inne

13 czerwca w Bratysławie w hotelu Mercure Bratislava Centrum odbyło się spotkanie polskiego biznesu morskiego z biznesem słowackim w ramach Polskiego Dnia Morza w Bratysławie.

Polski Dzień Morza, który odbył się w tym roku, jest kontynuacją Dnia Morza z roku 2016 i sięga do tradycji organizowania przez KIGM Dni Morza na Słowacji i Czechach w latach minionych.

Tegoroczny Dzień Morza odbył się podobnie jak poprzednie edycje pod patronatem honorowym ambasadora RP w Republice Słowackiej i przy współpracy organizacyjnej z placówką dyplomatyczną Izby. Spotkanie zaszczycił przedstawiciel władz słowackich Jozef Moravček, dyrektor generalny ministerstwa transportu i budownictwa RS oraz ambasador RP w Republice Słowackiej Leszek Soczewica.

Gości powitał radca - minister Piotr Samerek zastępca ambasadora RP w Republice Słowackiej oraz przewodniczący Rady KIGM Adam Meller. Spotkanie moderował Rafał Machowiak, dyrektor biura KIGM.

Stronę polską reprezentowali Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz Gdańsk, Deepwater Container Terminal, Baltic Container Terminal, Unifeeder, Morski Terminal Masowy Gdynia, Polskie Line Oceaniczne oraz Polska Izba Spedycji i Logistyki.

Strona słowacka reprezentowana była przez firmy transportowe, spedycyjne i logistyczne, reprezentujące przewoźników morskich działających na terenie Słowacji, przedstawicieli władz, izb handlowych, szkół wyższych oraz dziennikarzy branżowych.

Prezentacje firm polskich odbywały się równolegle z rozmowami b2b, indywidualnie zorganizowanymi przez uczestników Dnia Morza oraz podczas przerwy kawowej i obiadu przy winie. 

Ostatnim punktem spotkania było wystąpienie Stanislava Michalička, dyrektora zarządzającego Interliner s.r.o eksperta ds. transportu i  żeglugi morskiej, który w kilku słowach opowiedział o oczekiwaniach słowackich firm w stosunku do polskich portów i korzystaniu z ich usług, a także przedstawił ogólny stosunek słowackich kontrahentów do współpracy ze stroną polską, zgodnie z którym słowaccy partnerzy widzą ofertę polskich portów oraz firm transportowych jako konkurencyjną i atrakcyjną, mogącą konkurować z ofertą takich potentatów jak port w Hamburgu czy Rotterdamie, nie tylko pod względem cenowym, ale też jakością świadczonych usług.

Według S. Michalička najważniejszą kwestią, nad którą powinni skoncentrować się zarówno polscy, jak i słowaccy przedsiębiorcy to lobbing w kręgach decydencki nad polepszeniem połączeń kolejowych i drogowych pomiędzy naszymi krajami.

Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem i można uznać za niezwykle udane. Kolejna edycja Dnia Morza najprawdopodobniej w czerwcu przyszłego roku, na którą zapraszamy już dziś.

rel (KIGM)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0716 4.1538
EUR 4.2312 4.3166
CHF 4.5197 4.6111
GBP 5.1034 5.2064

Newsletter