Inne

Parker RIBs prowadzi właśnie znaczącą rozbudowę swojego zakładu produkcji łodzi hybrydowych w Polsce. 

Parker RIBs to część firmy Parker Poland Sp. z o.o. filii AH Parker & Sons (GB) Ltd. założonej w 1886 roku. W Polsce działa od początku lat 70. To pierwszy z budowniczych łodzi typu RIB (Rigid Inflatable Boats) zarówno dla komercyjnych, jak i rekreacyjnych sektorów tej branży. Dziś produkuje między 20 a 30 tego typu łodzi hybrydowych każdego roku. To niewielka, ale niezwykle ważna część całkowitej produkcji kilkumetrowych motorówek.

Budowa łodzi typu RIB rozpoczęła się wraz z połączeniem sił z budowniczym niewielkich łodzi Model Art w 1999 roku. Z udziałem firmy Parker rozszerzył swoje zakłady produkcyjne i teraz tworzy kolejny, oferujący znacznie większą przestrzeń.

- Rozbudowa zakładu produkcji odbywa się w dwóch miejscach w naszej spółce powiązanej z Model Art sp. z o.o. - informuje PortalMorski.pl Christopher Scott, wiceprezes firmy Parker Poland Sp. z o.o.. - Pierwsza ma miejsce w Ostródzie, na trasie między Ostródą a Iławą, druga zaś przy spółce Parker Poland sp. z o.o w Czosnowie przy trasie E7. Ta druga inwestycja jest nieco mniejsza - dodaje. 

Największe dotychczas zbudowane łodzie typu RIB to Parker 1600 Interceptor, z których dwa zostały zbudowane dla operatorów SAR w Bułgarii. Te niemal 16-metrowe motorówki to w pełni wyposażone statki do działań poszukiwawczych i ratowniczych, zaprojektowane do radzenia sobie z najpoważniejszymi warunkami na morzu zapewniając jednocześnie bezpieczne i wygodne pomieszczenie dla załogi. Parker 1600 Interceptor występuje w wersji z dwoma silnikami wysokoprężnymi z pędnikami wodnymi w parze o maksymalnej mocy 1450 KM.

Gama łodzi firmy Parker stale się rozszerza, najnowszy projekt to 1200 Enforcer, który dostępny będzie zarówno w wersji otwartej, jak i ze sterówką przeznaczona głównie dla sektora militarnego i paramilitarnego. Charakteryzować je będzie długość całkowita 12 m i szerokości 3,9 m.

Jednym z ostatnich realizacji wykonanych przez Parkera to 900 Baltic Safety Rescue Vessel, który został zakupiony przez firmę budującą niemałych rozmiarów terminal naftowy i port morski na Bliskim Wschodzie.

Po przekazaniu łodzi typu RIB, zawarto kontrakt na Parker 900 Baltic Cabin RIB z tej samej firmy, której dostawę zaplanowano tego lata. Baltic Cruises RIB to najbardziej popularne z łodzi tego typu w ostatnim czasie.

AL, rel (Parker Poland Sp. z o.o)

0 Nowe miejsca pracy. Brawo Ostróda!
Pytania do autora:
1. Co produkował Parker RIBs od początku lat 70 tych, skoro "Budowa łodzi typu RIB rozpoczęła się wraz z połączeniem sił z budowniczym niewielkich łodzi Model Art w 1999 roku."?
2. Co to za typ łodzi Model Art, które produkuje ten "budowniczy niewielkich łodzi"?
3. Kto "Z udziałem firmy Parker rozszerzył swoje zakłady produkcyjne i teraz tworzy kolejny, oferujący znacznie większą przestrzeń"?
Pytania nie są tendencyjne a jedynie obnażają kiepski styl tekstu.
11 maj 2017 : 19:45 Former | Zgłoś
0 Polscy producenci!
Abstra*****ąc od treści artykułu warto pamiętać, że polscy producenci coraz aktywniej i śmielej działają na rynku, np. w Gdańsku [link usunięty]. Jest zresztą ich więcej. Ciekawie patrzeć jak ten rynek się rozwija. Fakt, że z gigantami rynku RIB pokroju Parkera jeszcze w szranki wejść nie mogą, jednak dla potencjalnego nabywcy RIBa jest to warta przemyślenia alternatywa.
25 lipiec 2017 : 11:31 Zainteresowany | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter