Inne

W piątek, 29 kwietnia załoga motorówki MH-2 zakończyła pięciodniowe interwencyjne prace hydrograficzne na Zatoce Gdańskiej. Zadanie polegało na odnalezieniu oraz dokładnym opisaniu, znajdujących się na dnie, betonowych kotwic martwych.

Pierwszym elementem prac hydrograficznych było przeszukanie rejonu za pomocą echosondy wielowiązkowej oraz dokładne określenie rozkładu głębokości. Następnie, za pomocą sonaru holowanego, odnaleziono znajdujące się tam obiekty i zweryfikowano, jako stare betonowe kotwice martwe. Po odnalezieniu i zweryfikowaniu poszukiwanych kotwic, określono dokładną głębokość, na której się znajdują oraz w jakim są stanie technicznym (stopień porośnięcia, stalowe ucha). Wskutek prowadzonych prac odnaleziono, zweryfikowano i bardzo wnikliwie opisano 6 betonowych kotwic martwych.

Dalszy ciąg prac to sprawozdawczość z postawionego zadania. W tym tygodniu zostanie opracowana cała niezbędna dokumentacja, w tym mapka z rozkładem głębokości oraz mozaika sonarowa. Jest to wkartowany na mapę obraz sonarowy, na który zostaną naniesione wszystkie odnalezione betonowe kotwice martwe z opisem. Do dokumentacji zostanie także załączona charakterystyka obiektów wraz ze zdjęciami z pojazdu podwodnego. Taki materiał jest wystarczający, aby ocenić możliwości ich ponownego wykorzystania odnalezionych starych betonowych kotwic martwych.

Do całości tych prac hydrograficznych wykorzystano przede wszystkim echosondę wielowiązkową Konsberg Maritime EM 2040. Jest to podstawowe narzędzie pracy do pomiaru głębokości na motorówce hydrograficznej. Do weryfikacji obiektów podwodnych wykorzystano sonar holowany Edge Tech 4125. Jest to mały, poręczny, wysokoczęstotliwościowy sonar, dający obrazy obiektów położonych na dnie, o dużej rozdzielczości. W końcowej fazie używano pojazdu podwodnego Video Ray Pro 4, dzięki któremu uzyskano obrazy sonarowe oraz nagrano filmy ze zobrazowaniem położenia poszukiwanych betonowych kotwic martwych.

Zadanie hydrograficzne realizowane było od 25 do 29 kwietnia. Pomimo trudnych warunków pogodowych, załoga motorówki hydrograficznej MH-2 bezbłędnie wykonała postawione zadania w nakazanym terminie.

Dowódcą motorówki hydrograficznej MH-2 jest chor. mar. Krzysztof Andrzejczak

Motorówki hydrograficzne typu Wildcat-40 zostały wybudowane w irlandzkiej stoczni Safehaven Marine w Cork. Przeznaczone są do prowadzenia prac sondażowych w portach oraz strefie przybrzeżnej do 20 Mm od brzegu, a w szczególności do: prowadzenia trałowania hydroakustycznego akwenów morskich, torów wodnych oraz kotwicowisk i poligonów morskich MW, poszukiwania, identyfikacji i klasyfikacji obiektów podwodnych, prowadzenia pomiarów hydrologicznych oraz zbierania, przetwarzania oraz wstępnego opracowywania danych hydrograficznych do produkcji i aktualizacji map morskich Morza Bałtyckiego, a także wystawiania pływającego oznakowania nawigacyjnego.

Podstawowe parametry:

Długość: 12,8 m;
Szerokość: 4,8 m;
Zanurzenie: 1,3 m;
Prędkość: 13 w;
Załoga: 4 osoby;
Autonomiczność: 4 doby.

rel (3.FO)

+5 Litości!!!
Przeciętny, statystyczny geodeta, w zwykłym dniu pracy w terenie robi: ... interwencyjne prace, ...odszukuje, dokładnie opisuje, weryfikuje, wnikliwie opisuje, robi sprawozdawczość ze zleconego (nie postawionego) zadania, itd. A swojego nazwiska używa wyłącznie do podpisywania dokumentów.
Jeśli opisane zadanie było jakimś SZCZEGÓLNYM działaniem chor. mar. Krzysztofa Andrzejczaka (wymagającym tak wnikliwego opisania), to co jest typowym działaniem poza CUMOWANIEM w porcie?
LITOŚCI!!!
02 maj 2016 : 14:02 ico | Zgłoś
+2 To,że motorówka trafiła z powrotem do portu już jest wydarzeniem..
A dowódcy należy się medal i awans na...admirała
02 maj 2016 : 18:37 loky | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter