Żegluga

W Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. J. Piłsudskiego S.A. należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding, zakończył się remont dokowy promu Wawel. – Kadłub statku został poddany bardzo zaawansowanym pracom, zarówno w części nawodnej, jak i podwodnej - informuje Jolanta Kowalska, rzecznik prasowy Polferries, operatora jednostki.

W Polskiej Żegludze Bałtyckiej S.A. funkcjonuje procedura dotycząca planowania, przeprowadzania remontów i dokowań dla zapewnienia pełnej sprawności technicznej statków Spółki. Szczegóły przeglądów, konserwacji i serwisów określają instrukcje producenta sprzętu – informuje Jolanta Kowalska.

Remont m/f Wawel, który operuje na linii Gdańsk- Nynäshamn, realizowany był od 8 do 29 marca br.

- Jednostka zgodnie z wymogami w tym roku przeszła 5-letni przegląd dokowy w celu odnowienia klasy. Zakres prac ukierunkowany był m.in. na przegląd i konserwację części podwodnej kadłuba wraz z przeprowadzeniem niezbędnych napraw poszycia, przeglądy okresowe i serwisy sprzętów, urządzeń, systemów przeciwpożarowych oraz środków ratunkowych. W harmonogramie prac były także naprawy poszycia kominów - wyjaśnia Jolanta Kowalska.

M/f Wawel po zakończonym remoncie wrócił na dotychczasową linię.

Prom został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni w Malmoe jako towarowy statek ro-ro. W roku 1989 jednostka została przebudowana w stoczni w Bremerhaven na prom pasażersko-samochodowy. Po wspomnianym dostosowaniu jednostki do potrzeb Polferries może przewieźć jednorazowo 1000 pasażerów.

Na początku marca br. w stoczni Pomerania / Net Marine Szczecin remont przeszedł, pływający także w barwach Polferries – prom m/f/ Mazovia.

- Zakres prac obejmował przegląd roczny dla potwierdzenia klasy. Wśród szeregu zadań remontowych wykonano m.in. inspekcję podwodną kadłuba, malowanie burt, kominów oraz dziobu. Dokonano również konserwacji pokładów samochodowych, odświeżenia pokładów i szotów, napraw i przeglądów urządzeń ro-ro - informuje Jolanta Kowalska.

Ponadto wykonano przeglądy okresowe i serwisy sprzętów, urządzeń, systemów przeciwpożarowych oraz środków ratunkowych oraz przegląd roczny urządzeń radiowo-nawigacyjnych.

Zamontowano także dodatkowy monitoring pożarowy na pokładach ładunkowych, co znacznie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa zarówno podróżujących jak i pracowników – dodaje rzecznika prasowa Polferries.

Mazovia wróciła na linię zgodnie z planem.

Prom został wybudowany w 1996 roku. Ma 176 m długości i 27 m szerokości. Na swój pokład Mazovia może zabrać 1000 pasażerów i około 600 samochodów osobowych lub ponad 100 ciężarowych.

LEW, Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl

1 1 1 1

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6992 3.774
EUR 4.2445 4.3303
CHF 4.5479 4.6397
GBP 4.947 5.047