Chiński państwowy gigant żeglugowy zamówił 42 nowe masowce poprzez swoje spółki zależne: COSCO Shipping Heavy Industry i CSSC Chengxi Shipyard. To największa transakcja od czasu przekształcenia firmy (połączenia COSCO i China Shipping Group w jeden konglomerat) w operatora branży żeglugowej i finansowej, co miało miejsce w styczniu 2016 roku.
Zgodnie z umową, spółka zależna COSCO SHIPPING Heavy Industry zainwestuje w budowę 20 masowców, a CSSC Chengxi w budowę 22 masowców. Będzie to pięć statków o wyporności 64 000 ton, dwa statki o wyporności 82 000 ton i 35 statków o wyporności 80 000 ton.
Jak poinformował COSCO „w obliczu wyzwań i możliwości rynku leasingu statków w ostatnich latach, COSCO SHIPPING Development aktywnie wykorzystał szansę ekologicznej i niskoemisyjnej transformacji branży żeglugowej, zbadał potencjał rynkowy oraz dokładnie dopasował potrzeby klientów, aby zapewnić najlepsze rozwiązania”.
– Jako operator przemysłowy i finansowy koncentrujemy się na sektorze żeglugowym i logistycznym. Firma jest obecnie właścicielem ponad 140 statków, są to zarówno kontenerowce, masowce oraz jednostki wielozadaniowe. Podpisana umowa na nowe statki przyczyni się nie tylko do wzrostu naszych aktywów, ale jest również krokiem w kierunku budowy wysokiej jakości zdolności żeglugowych. Nowe statki to ekologiczne i przyjazne dla środowiska jednostki z wszechstronnymi możliwościami – czytamy w komunikacie.
Łączna wartość zamówienia na statki przekracza 14,3 mld RMB (ok. 2 mld USD). Wszystkie 42 nowe statki zostaną wydzierżawione firmom należącym do COSCO Shipping Bulk. Statki te zostaną dostarczone kolejno w latach 2026-2027.
Rel/LEW