Żegluga

Nowy przewoźnik na algierskim rynku - Nouris El Bahr Ferries zapowiedział, że 23 sierpnia br. zainauguruje nowe połączenie promowe pomiędzy Algierią, a Francją na pokładzie promu Cracovia.

O planowanym wyczarterowaniu promu Cracovia, należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (operatorem jest Polferries), załoga statku dowiedziała się już w czerwcu br. Czarter miał się rozpocząć w lipcu, jednak - jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie - do zawarcia umowy nie doszło, ponieważ strona algierska nie przekazała pieniędzy za czarter jednostki.

Tymczasem algierski portal internetowy Observalgerie.com poinformował w czwartek 8 sierpnia, że 23 sierpnia nowa algierska firma żeglugowa – Nouris El Bahr Ferries rozpocznie regularne rejsy między Marsylią (Francja), a Portem Bidżaja (fr. Béjaïa) w Algierii… na pokładzie jedynego swojego promu Cracovia.

"Rynek transportu morskiego między Algierią a Francją zyskuje powiew świeżości wraz z pojawieniem się nowej algierskiej firmy żeglugowej. Pod nazwą Nouris El Bahr Ferries, przewoźnik ten uruchomi swoje pierwsze rejsy między portem Bidżaja i Marsylią 23 sierpnia, wywołując zmiany w sektorze od dawna zdominowanym przez Algérie Ferries. Wybór Bidżaji jako strategicznego portu macierzystego wynika z położenia geograficznego miasta w centrum kraju, co czyni go idealnym węzłem komunikacyjnym" – podkreśla Observalgerie.com.

Informację potwierdza również port macierzysty nowego przewoźnika.

"Port Bidżaja ma przyjemność ogłosić oficjalne uruchomienie algierskiej firmy żeglugowej Nouris El Bahr Ferries. Ta nowa firma jest już operacyjna, oferując przeprawy na pokładzie swojego promu Cracovia" – informuje strona internetowa algierskiego portu.

Przewoźnik Nouris El Bahr Ferries podał na swojej stronie internetowej, że 23 sierpnia z Marsylii prom wypłynie o godz. 20.00. Do Bidżaji przypłynie następnego dnia o godz. 14.00. Dwa kolejne rejsy zaplanowano kolejno na: 7 i 22 września, zgodnie z tym samym rozkładem godzinowym. Jednak rezerwacje nie są jeszcze dostępne na stronie internetowej przewoźnika.

Jeśli zapowiadany od kilku tygodni czarter Cracovii dojdzie do skutku, na linii Świnoujście - Ystad pozostaną jedynie dwa promy PŻB: Varsovia (zainaugurowała rejsy 27 lipca br.) oraz Mazovia. Z regularnych połączeń do Szwecji wycofano prom Baltivia, który od kilku tygodni stoi przy nabrzeżu w gdańskim porcie. Nie jest tajemnicą, że władze PŻB szukają kupca na tę 43-letnią jednostkę.

Jak dotąd, Polferries nie odniósł się oficjalnie do informacji dot. wyczarterowania promu Cracovia przewoźnikowi Nouris El Bahr Ferries.

Prom m/f Cracovia zbudowano w 2002 roku. Po nabyciu przez PŻB w kwietniu 2017 roku jednostkę poddano modernizacji w szczecińskiej stoczni, podczas której wykonano kafeterię i kawiarnię w części dziobowej. W trakcie modernizacji pomalowano także dziób statku. Kolorowa grafika przedstawiająca wieloryba ma 900 m kw. Grafitti nawiązuje do nazwy promu - autor inspirował się witrażami Stanisława Wyspiańskiego. Do jego stworzenia zużyto 275 litrów farby w 8 kolorach.

Prom jednorazowo może przewieźć 650 pasażerów, 64 samochodów osobowych oraz około 98 samochodów ciężarowych długich + 26 samochodów ciężarowych krótkich. M/f Cracovia obsługuje linię Świnoujście - Ystad.

Parametry techniczne promu Cracovia:

Długość: 180 m
Szerokość: 24,30 m
Zanurzenie: 6,5 m
Długość linii ładunkowej: 2196 m (64 samochody osobowe oraz około 98 samochodów ciężarowych długich + 26 samochodów ciężarowych krótkich)
Prędkość eksploatacyjna: 16,7 węzłów

Wyposażenie promu:

Restauracja — pokład 8 — 126 miejsc
Kawiarnia — pokład 8 — 105 miejsc + 8 miejsc na wysokich stołkach przy barze
Kafeteria - pokład 8 - 156 miejsc.
Pub Corsario - pokład 8 - 46 miejsc.
Fotele lotnicze - pokład 8 -ponad 140 miejsc.
Sklep
Kącik dziecięcy

LEW, Fot. materiały prasowe

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9154 3.9944
EUR 4.275 4.3614
CHF 4.5298 4.6214
GBP 4.9788 5.0794

Newsletter