Do floty statków zarządzanych przez Polską Żeglugę Morską P.P. dołączył nowy statek. To masowiec m/s Polsteam Koprowo, nazwany tak od jeziora znajdującego się na Wyspie Wolin. Nazwa dobrana jest nieprzypadkowo, ponieważ masowiec Polsteam Koprowo to tzw. jeziorowiec, a więc statek wymiarami i wyposażeniem przystosowany do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich.
Odbiór statku połączony z chrztem odbył się w chińskiej stoczni Shanhaiguan w Qinhungdao (prowincja Hebei) z grupy Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC), a matką chrzestną została Dorota Kubiak, kierownik Działu Rozliczeń Technicznych Polskiej Żeglugi Morskiej.
Polsteam Koprowo, to drugi z serii dwunastu masowców typu jeziorowiec (laker-max) o nośności 37 000 ton, budowanych przez stocznię Dalian Shipbuilding dla Polskiej Żeglugi Morskiej. Pierwszy z serii - Polsteam Dąbie przekazany został armatorowi w połowie stycznia 2024 r. i na początku kwietnia, po długiej podróży dookoła świata, dotarł na Wielkie Jeziora Amerykańskie.
Kolejne statki będą odbierane co kwartał. Osiem pierwszych jednostek będzie wyposażonych w silniki napędzane klasycznym niskosiarkowym paliwem. Ostatnie cztery będą już mogły spalać bezemisyjny "zielony" metanol.
Polsteam Koprowo wypłynie w swój pierwszy rejs 26 kwietnia. W pierwszej podróży statkiem dowodzi doświadczony kpt. ż. w. Andrzej Tłusty. Masowiec załaduje stal w portach Shanghai, Zhangjiagang (Chiny) oraz Pohang (Korea), a następnie przepłynie Pacyfik i Kanał Panamski, biorąc kurs na Szlak Św. Wawrzyńca i porty Wielkich Jezior - Hamilton i Windsor.
W stałej relacji na amerykańskie jeziora PŻM wozi z Holandii wysokogatunkową stal na potrzeby amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego (ok. 300 tys. ton rocznie), natomiast w rejsach powrotnych do Europy lub północnej Afryki, amerykańskie i kanadyjskie zboże.
W chwili obecnej flota PŻM składa się z 56 statków, w tym 52 masowców i 4 promów.