Hotelarski gigant podpisał z francuską stocznią Chantiers de l'Atlantique list intencyjny w sprawie dwóch statków wycieczkowych wspomaganych żaglami o standardzie określanym jako "ultra-deluxe".
Para 220-metrowej długości statków z 90 miejscami pasażerskimi - każdy, będzie eksploatowana przez nowo utworzony oddział Accor - Orient Express Silenseas, które podlega marce luksusowych pociągów Orient Express.
Accor ujawnił w ostatni czwartek, że podpisał list intencyjny ze stocznią z Saint Nazaire w sprawie dwóch statków, z których pierwszy ma zostać dostarczony w 2026 roku.
Statki mają być wyposażone w SolidSails - trzy sztywne żagle o powierzchni 1500 metrów kwadratowych na uchylnych masztach o wysokości ponad 100 metrów (rodzaj ożaglowania: balestron rig). Statki zostaną również wyposażone w "najnowocześniejsze" silniki zasilane LNG.
Zdaniem Accor, projekt statków będzie "inspirowany złotym wiekiem Riwiery Francuskiej, przy czym Stirling Design International z Nantes odpowiedzialny jest za architekturę zewnętrzną i Maxime d'Angeac Architecte za układ i wystrój wnętrz.
Chantiers de l'Atlantique jest jednym z największych budowniczych statków wycieczkowych i obecnie ma potwierdzone zamówienia na osiem jednostek o pojemności brutto od 37 000 do 231 000 jednostek. Największymi klientami tej francuskiej stoczni są Royal Caribbean Group i MSC Cruises.
Accor, posiadający 40 różnych marek hotelowych, od brandów budżetowych po luksusowe, jest największą firmą hotelarską w Europie i szóstą co do wielkości w świecie. Jest właścicielem, zarządcą i franczyzobiorcą hoteli, ośrodków wypoczynkowych i nieruchomości wakacyjnych w ponad 1500 lokalizacjach w 110 krajach.
Rynek rejsów wycieczkowych nie jest sektorem zupełnie obcym czy nowym dla Accor. Firma ta posiadała 50 proc. udziałów we francuskiej firmie wycieczkowej Paquet do czasu połączenia jej z Costa Cruises w 1993 roku, w której Accor miał w wyniku tego połączenia 12 proc. udziałów (została ona później sprzedana Carnival Corp.).
W czerwcu 2022 r., Accor przejął zarządzanie i eksploatację byłym transatlantykiem i wycieczkowcem Queen Elizabeth 2 (GT 70 300; zbudowany w 1968 r.), który od kilkunastu lat jest pływającym hotelem w Dubaju.
PBS, rel (Accor), z mediów
Fot.: Martin Darzacq / Orient Express Silenseas