Żegluga

Firma Oldendorff Carriers kontynuuje współpracę z Yara Marine Technologies. Chodzi o instalację płuczek spalin, tzw. scrubberów na dwóch nowobudowanych statkach typu capesize.

O współpracy poinformowano podczas międzynarodowej konferencji Nor-Shipping, odbywającej się w minionym tygodniu w Norwegii. Kontrakt podpisali Torsten Barenthin - dyrektor ds. innowacji w Oldendorff Carriers oraz Aleksander Askeland - dyrektor ds. sprzedaży w Yara Marine Technologies (YMT). To kontynuacja poprzednich umów, w ramach których YMT zainstalowało płuczki spalin i przeprowadziło testy zgodności z konwencją MARPOL na 96 statkach Oldendorff.

Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Yara Marine Technologies, która rozpoczęła się w lutym 2018 roku. Wyposażenie ponad 90 statków w płuczki spalin w ciągu niecałych dwóch lat było ogromnie wymagającym projektem – powiedział Torsten Barenthin. - Biorąc pod uwagę wysoką wydajność istniejących scrubberów, nie jest zaskoczeniem, że wybraliśmy Yara Marine jako naszego partnera do ich instalacji dwóch kolejnych masowcach typu capesize Alice Oldendorff i Austyn Oldendorff.

Płuczki spalin, czyli tzw. scrubbery ograniczają emisję związków siarki do atmosfery. Konieczność takiej przebudowy wynika z dyrektywy "siarkowej", którą kilka lat temu przyjął Parlament Europejski dostosowując tym samym prawo Unii Europejskiej do nowych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej, zawartych w konwencji MARPOL. Wielu operatorów statków stosuje również ten system jako sposób na osiągnięcie celów w zakresie emisji i zarządzanie kosztami paliwa, biorąc pod uwagę niepewność cen paliwa i dostępność paliw o niskiej zawartości siarki.

Oferta YMT obejmuje płuczki spalin in-line (I-type and L-type) oraz płuczki typu packed bed scrubbers (U-type), pracujące w obiegu otwartym, w obiegu zamkniętym lub systemie hybrydowym. Systemy nowej generacji zawierać będa także system Ratio Control opracowany przez Yara Marine, który zapobiega nadmiernemu oczyszczaniu spalin (over-scrubbing) i znacząco redukuje koszty eksploatacji. Statki ze starszymi systemami mogą uzyskać system Ratio Control przez uaktualnienie oprogramowania.

Jako zdecydowany zwolennik bardziej ekologicznej i czystszej przyszłości, YMT rozszerzyło swoje portfolio w ciągu ostatniego roku o rozwiązania optymalizujące pracę statków: napęd wspomagany wiatrem oraz gotowe rozwiązania zasilania brzegowego.

AL, z mediów

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter