Japońska firma żeglugowa Nippon Yusen Kaisha (NYK) 24 marca br. odebrała Plumeria Leader - statek do transportu samochodów osobowych i ciężarowych (PCTC), zdolny do żeglugi przy użyciu wyłącznie LNG jako paliwa głównego. To drugi, po Sakura Leader, duży samochodowiec napędzany skroplonym gazem ziemnym, zbudowany na zamówienie tego armatora.
Statek, zbudowany w stoczni Shin Kurushima Dockyard należącej do Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding, początkowo będzie transportować pojazdy produkowane przez Toyota Motor Corporation. To jedna z największych jednostek tego typu na świecie, zdolna do przewozu około 7000 samochodów.
Dzięki przejściu na LNG, statek będzie do około 40 procent bardziej energooszczędny. Zmniejszy emisję dwutlenku węgla, tlenków siarki i azotu.
Firma pozycjonuje paliwo LNG jako jedno z rozwiązań pomostowych do czasu udostępnienia w przyszłości statków o zerowej emisji. Do 2028 r. planuje również odebrać łącznie 20 nowych samochodowców zasilanych paliwem LNG.
AL, z mediów