Cypryjski armator Unibaltic Shipping Ltd. z polskimi korzeniami i z zarządem floty w Szczecinie poinformował w piątek, 26 listopada, w mediach społecznościowych, o sprzedaży najstarszego w jego flocie, ale - jak to określono - "doskonałego", statku Agath.
Statek w barwach Unibaltic wykonał 325 podróży i był zatrudniony przez trzy i pół roku w czarterze na czas przez renomowanych czarterujących - podał związany ze Szczecinem armator.
Nie ujawniono nowej nazwy statku i tożsamości nowego armatora podwójnoposzyciowego produkto-chemikaliowca Agath (nr IMO, GT 1716, nośność 3232 t, wyporność 4297 t, pojemność ładunkowa 3072 m³, długość całkowita 83,50 m; IMO Class II i III; klasa lodowa FS Ice Class II; zbudowany w 1991 r. w duńskiej stoczni Nordsovaerftet A/S).
Agath należał do Unibaltic Holdings Ltd od listopada 2016 roku, ale armatorem zarządzającym statku był już od grudnia 2010 roku Unibaltic Sp. z o.o. (potem Unibaltic Shipping Ltd). Natomiast już od stycznia 2011 roku Unibaltic Shipping Ltd był operatorem statku. Wtedy też przemianowano go z Helle na Agath.
Do przekazania statku nowemu właścicielowi przez Unibaltic doszło w Europorcie (Rotterdam), przt dalbach postojowych koło Noordzeeweg, gdzie statek przebywa od 23 listopada.
Wraz z informacją o sprzedaży statku podano, że "Unibaltic nieprzerwanie realizuje strategię odnawiania floty poprzez pozyskiwanie nowych i sprzedaż starszych statków".
PBS
Fot.: Piotr B. Stareńczak; Unibaltic