W 2018 roku TT-Line złożyło zamówienie na budowę nowego, ekologicznego promu Green Ship, który dołączy do floty tego armatora w 2022 roku i będzie eksploatowany pod nazwą Nils Holgersson na Morzu Bałtyckim. Prace nad budową statku najnowszej generacji postępują.
Wraz z dzisiejszym wodowaniem drugiego promu Green Ship, TT-Line osiągnęła kolejny ważny kamień milowy w swoim nowym projekcie budowy statków LNG. Wodowanie drugiego statku Green Ship odbyło się poprzez kontrolowane wpuszczenie wody do suchego doku, w którym był budowany prom. Z pomocą holowników prom Green Ship został odprowadzony do nabrzeża, gdzie wejdzie w fazę wyposażania w urządzenia i mechanizmy, a także urządzania sekcji pasażerskiej i załogowej.
Prom budowany jest w chińskiej stoczni Jiangsu Jinling i będzie miał 230 metrów długości i 31 metrów szerokości. Po zakończeniu prac wyposażeniowych rozpocznie się najważniejszy etap procesu produkcyjnego, czyli przeprowadzenie prób polegających na uruchomieniu wszystkich systemów i urządzeń w celu sprawdzenia oraz potwierdzenia osiągniętych parametrów kontraktowych i możliwości eksploatacyjnych promu.
TT-Line wykorzysta LNG, jako paliwo do napędu Green Ship. LNG to skroplony gaz ziemny, który jest obecnie uważany za najczystsze paliwo okrętowe. Skroplony gaz ziemny, jest paliwem alternatywnym, przyjaznym środowisku i ma ogromne zalety dla lokalnej społeczności i całego środowiska z uwagi na znaczną redukcję emisji spalin do atmosfery: ilość cząstek stałych zostanie zmniejszona o 93 proc., tlenku azotu (NOx) o 82 proc., tlenków siarki (SOx) o 98 proc. w porównaniu z tradycyjnym paliwem okrętowym, co pozytywnie wpłynie na zielony ślad w portach.
Jak informuje spółka, nowe statki Green Ship będą najbardziej przyjaznymi dla środowiska statkami w historii firmy. Ogólna wydajność eksploatacyjna statków w połączeniu ze zwiększoną pojemnością ładunkową i pasażerską sprawią, że emisja CO2 zostanie redukowana nawet o 60 proc. na jedną transportowaną tonę frachtu.
Jesteśmy dumni, że dzięki naszym promom Green Ship wyznaczamy nowy standard w branży promowej w zakresie redukcji emisji szkodliwych związków do środowiska - wyjaśnia Aneta Wencel, dyrektor TT-Line Polska.
rel (TT-line)
I pomyśleć, że zgodnie z obietnicami rządu PiS z 2015 i 2016 roku już tej jesieni miał wejść do eksploatacji pierwszy z serii dużych promów (dwa dla PŻB i cztery dla PŻM). Za kilka miesięcy Terminal Promowy ŚWINOUJŚCIE zakończy inwestycje i będzie mógł przyjmować duże promy na dwóch stanowiskach. Miejmy nadzieję, że TT Line zechce skierować nowe promy na linie ze ŚWINOUJŚCIA.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.