Żegluga

Kanał Panamski zwiększył maksymalną, dopuszczalną długość dla statków przepływających przez śluzę neo-panamax do 370,33 m z 367,28 m. To oznacza, że 96,8 proc. światowej floty kontenerowców może teraz przepływać przez kanał.

Zmianę wprowadzono na przypadającą w tym miesiącu piątą rocznicę otwarcia nowych śluz. Zapewni ona większą elastyczność liniom żeglugowym w podejmowaniu decyzji dotyczących budowy statków o większej pojemności, a ponadto, jak informuje Zarząd Kanału, wpłynie na poziom emisji dwutlenku węgla. Krótsza trasa ograniczy zużycie paliwa.

Seria próbnych rejsów należącego do Evergreen 369-metrowego statku Triton o pojemnośc 14 424 TEU potwierdziła bezpieczeństwo zwiększenia długości całkowitej. Od tego czasu inne statki o podobnej wielkości z powodzeniem ukończyły podróż.

Władze ogłosiły również, że obecnie Kanał Panamski oferuje 15,24 m zanurzenia, czyli najwyższy dozwolony poziom na tej drodze wodnej.

AL, z mediów

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8558 3.9336
EUR 4.209 4.294
CHF 4.312 4.3992
GBP 5.0101 5.1113

Newsletter