Żegluga

We wtorek rano, 16 lutego, około godziny 5:45, statek ro-ro* Timca jak to określono w oficjalnym komunikacie armatora "dotknął dna" podczas podejścia do portu Rauma (Finlandia). Po zejściu z mielizny statek skierował się w dalszą drogę i zacumował przy nabrzeżu.

Do zdarzenia doszło podczas rejsu 200-metrowego statku z 19-osobową załogą z Hanko do Raumy. Według doniesień medialnych doszło do pęknięcia poszycia i częściowego zalania przedziału maszynowego. Powiadomiono fińskie centrum koordynacji ratownictwa (MRCC) oraz Straż Wybrzeża.

Statek dotarł do nabrzeża o własnych siłach, z około 5-stopniowym przechyłem, ok. godz. 6:15. Z pomocą czekających tam służb przystąpiono do wypompowywania wody za pomocą dodatkowych pomp awaryjnych.

Tego samego dnia opanowano sytuację. Nie odnotowano żadnych obrażeń u członków załogi. Podjęto środki ostrożności mające na celu ograniczenie zanieczyszczenia morza, polegające na umieszczeniu wokół statku pływającej zapory przeciwrolewowej.
Podjęto też dalsze środki ostrożności w celu zapewnienia bezpieczeństwa załodze, statkowi i ładunkowi - czytamy w oficjalnym komunikacie.

Poinformowano odpowiednie władze i służby, które zaangażowano w działania mające na celu opanowanie sytuacji awaryjnej.
Rozpoczęto też wstępne dochodzenie, prowadzone przez władze we współpracy z armatorem.
W dniu wypadku armator poinformował, że oczekuje na pozwolenie na rozpoczęcie operacji przeładunkowych i zapowiedział informować zainteresowanych o przewidywanym czasie wyładunku i załadunku oraz dalszym harmonogramie rejsów, gdy tylko to będzie możliwe.

Gdy sprawdzaliśmy w piątek rano - statek nadal stał przy tym samym nabrzeżu, przy którym zacumował we wtorek, bezpośrednio po wejściu na mieliznę.

W mediach fińskich komentuje się, że nawigacja na zalodzonych wodach może być utrudniona, a pływające znaki nawigacyjne (pławy) czasami znikają pod lodem.

Timca (nr IMO 9307358; zbudowany w 2006 roku w Stoczni Szczecińskiej Nowej; długość całkowita 205,00 m; szerokość konstrukcyjna 25,50 m, zanurzenie 8,50 m; GT 28 301, nośność 18 250 t, wyporność 30 650 t, masa statku pustego 12 400 t; długość pasa ładunkowego ro-ro - 2963 m). Statek należy do holenderskiego armatora Spliethoff's Bevrachtings BV i jest eksploatowany przez należącego do grupy Spliethoff operatora Transfennica.

PBS, rel, z mediów

Fot.: Merivartiosto - LSMV

__________________
* statek klasyfikowany jest również jako con-ro ze względu na posiadaną niedużą ładownię kontenerową lo-lo.

Timca w porcie Rauma w dniu kontaktu z dnem akwenu na podejściu do portu
Timca w porcie Rauma w dniu kontaktu z dnem akwenu na podejściu do portu
1 1 1 1
-2 Głupota władz
Skasować kilka uczelni morskich badających morza i oceany. Po co to finansować.
14 maj 2020 : 08:43 wacwac | Zgłoś
+5 Gorączka
Dokładnie, jak masz temperaturę to najlepiej stłuc termometr i po problemie.
14 maj 2020 : 08:55 Lekarz | Zgłoś
+1 Ooinia
To niech panowie naukowcy zablokują budowę wiatraków na Bałtyku. Znając realija znowu oberwią Ci malutcy. Co do ryb które uciekają od hałasu to totalna bzdura, piszecie totalne bzdury. Podam przykład:
Poligon Ustka- siedlisko ryb.
Strefa rozganiczenia ruchu
-siedlisko ryb. Jak to się ma do waszych badań.
Panowie naukowcy napiszcie ile zgubiliście sprzętu naukowego w Bałtyku, może tym by się trzeba zająć.
14 maj 2020 : 10:06 Wojtek 7474 | Zgłoś
-4 Bałtyk
W Bałtyku jest taki syf, że nic mu już nie zaszkodzi.
14 maj 2020 : 10:41 Kim Un Yest | Zgłoś
-1 Bardzo ciekawe
"Statek który płynie szybciej generuje mniejsze koszty"
Hmmm.
14 maj 2020 : 14:41 Jo | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7439 3.8195
EUR 4.2433 4.3291
CHF 4.5258 4.6172
GBP 4.9741 5.0745