Koreański armator HMM poinformował, że wszystkie z jego 12 największych kontenerowców świata zostały już wprowadzone do eksploatacji.
Operator poinformował, że flota gigantów została przekazana przez stocznie: Samsung Heavy Industries i DSME w okresie od maja do września br. Ostatni z serii tych statków, HMM St Petersburg, wyruszył do Europy z portu Yantian w Chinach z 19 529 TEU na pokładzie 30 września.
Serię kontenerowców zapoczątkował HMM Algeciras, który w maju przetransportował z Azji do Europy łącznie 19 621 TEU. To rekord, jeśli chodzi o liczbę przetransportowanych kontenerów.
Statek ten wraz z siostrzanymi jednostkami HMM Oslo i HMM Copenhagen, wypełnione po brzegi przesyłkami eksportowymi z Azji do Europy, rozpoczęły swoje drugie okrężne podróże.
Czytaj także:
HMM 그단스크 czyli HMM Gdańsk - największy kontenerowiec świata - już w pracy
Mimo pandemii COVID-19, HMM z niewielką stratą
HMM Gdansk jednym z największych kontenerowców świata? Na razie jest nim HMM Algeciras
Jak wyjaśnia armator, "biorąc pod uwagę bezpieczeństwo eksploatacji statków i masę ładunku, maksymalna ładowność każdego statku o pojemności 24 000 TEU wynosi średnio około 19 300 TEU”. Przedsiębiorstwo przekroczyło tę liczbę na wszystkich 12 statkach, osiągając rekordowy poziom 19 621 TEU.
HMM w drugim kwartale br. osiągnął zysk operacyjny w wysokości 115 mln dolarów i wynik netto w wysokości 23 mln dolarów, pomimo dużej zmienności spowodowanej pandemią Covid-19.
Firma zapowiedziała, że będzie starała się zwiększyć swoją rentowność na podstawie bezproblemowej eksploatacji statków o pojemności 24 000 TEU, reorganizację tras serwisowych oraz szereg działań mających na celu obniżenie kosztów.
Umowa o rozbudowie floty została podpisana w 2018 r. z trzema stoczniami: Samsung Heavy Industries, DSME i Hyundai Heavy Industries.
AL, na podst. Trade Winds