Żegluga

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, stawia teraz na dynamiczny rozwój transportu morskiego kontenerów. Na początku kwietnia firma uruchomiła nowy oddział w Szczecinie, który organizuje transporty morskie dla różnych grup ładunków.

Jednym z nich była dostawa z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów na zlecenie czołowego polskiego eksportera mebli. Ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, wymagało to precyzyjnego zaplanowania w czasie i synchronizacji kilku gałęzi transportowych na krótkich odcinkach.

Fracht FWO odpowiadał za kompleksową organizację transportu i przeładunków, a realizacja tego projektu trwała 60 dni. Dostawę kilkudziesięciu kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej podzielono na kilka etapów, od załadunku kontenerów na terenie zakładu w Polsce aż po ich wyładunek w porcie morskim w Arabii Saudyjskiej. Najpierw, transportem drogowym kontenery z zakładu produkcyjnego zostały dostarczone do terminala kolejowego, gdzie przeładowano je na pociągi jadące do portu morskiego na południu Europy. Stąd, dalej już popłynęły statkiem morskim do portu Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

Planując kolejne etapy łańcucha dostaw, spedytorzy Fracht FWO musieli zwracać uwagę na „transit time” każdego wykorzystanego tutaj rodzaju transportu i możliwość synchronizacji przeładunków w ściśle określonym czasie, np. realizacja transportu kolejowego wynosiła 3 dni, a transportu morskiego z portu Koper do portu Jeddah trwała tylko 8 dni. Co ważne, odejścia statku do Arabii Saudyjskiej z portu Koper odbywają się co dwa tygodnie. Spedytorzy musieli więc tak zaplanować cały proces, aby zapewnić dostawę kontenerów z meblami do portu w odpowiednim terminie a jednocześnie uniknąć kosztów składowania ich na terminalu kontenerowym. Wymagało to wynegocjowania korzystnego terminu wolnego od opłat demurrage, detention i storage na cały czas realizacji eksportu. Wszystko to po wcześniejszym ustaleniu planu załadunkowego z producentem oraz wzięciu pod uwagę bieżącej korekty w oparciu o rzeczywiste działania wszystkich uczestników całego łańcucha dostaw. W sumie czas transportu z Polski do miejsca docelowego zajął kilkanaście dni.

Do zadań zespołu Fracht FWO należało też dopełnienie licznych formalności, w tym nadzór nad procedurami celnymi, dokumentacją przewozową oraz dokumentacją związaną z przeładunkami kontenerów w terminalach. Dodatkowo międzynarodowa wymiana towarów z Arabią Saudyjską wymagała uruchomienia procedury legalizacji dokumentów. Trzeba więc było dopilnować jak najszybszego dostarczenia oryginałów odpowiednich certyfikatów i pozostałej dokumentacji.

Należy też podkreślić, iż dostawa ta nie mogłaby się odbyć bez międzynarodowej współpracy Fracht FWO Polska z agentami Grupy Fracht w portach morskich Koper w Słowenii i Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

Przy realizacji tego typu projektów równie ważna, jak dobre planowanie jest gotowość do szybkiej i elastycznej reakcji na zmiany. Tylko dzięki długoletniemu doświadczeniu i wyznaczeniu dedykowanego zespołu, który dbał o każdy szczegół i czuwał nad procesami praktycznie 24 godziny na dobę, mogliśmy przygotować rozwiązania na najwyższym poziomie i zrealizować cały łańcuch dostawy bez zakłóceń – podkreśla Piotr Prasał, dyrektor ds. frachtu morskiego w Fracht FWO Polska.

Fracht FWO Polska jest częścią światowej Grupy Fracht, która specjalizuje się w obsłudze przemysłu różnych branż. Do grona klientów Fracht FWO należą przedsiębiorstwa z przemysłu ciężkiego, chemicznego, branży automotive oraz FMCG jak i farmaceutycznej. Fracht świadczy pełen wachlarz usług, od prostych transportów drogowych po skomplikowane projekty logistyczne, wykorzystując przy tym różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy. W ostatnim czasie operator dynamicznie rozwija transporty morskie kontenerowe na wszystkich kierunkach świata.

rel (Fracht FWO)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0228 4.104
EUR 4.2225 4.3079
CHF 4.504 4.595
GBP 5.109 5.2122

Newsletter