Koreański armator HMM zamknął pierwszy kwartał tego roku z niewielką stratą. Do poprawy sytuacji przyczyniły się przede wszystkim działania firmy w zakresie redukcji kosztów.
Firma poprawiła swój wynik finansowy o 63,2%, odnotowując w pierwszym kwartale 2020 roku stratę netto na poziomie 65,5 mld wonów południowokoreańskich w porównaniu ze stratą netto na poziomie 178,5 mld w analogicznym okresie rok wcześniej.
Pomimo negatywnych skutków wynikających z pandemii COVID-19, rentowność HMM wzrosła dzięki m.in. wysiłkom na rzecz oszczędności kosztów, optymalnemu wykorzystaniu pięciu VLCC, a także wysokim stawkom frachtowym na szlakach handlowych na Bliskim Wschodzie i w Indiach - wyjaśnia spółka.
Ilość obsługiwanych kontenerów w I kwartale 2020 r. spadła o 18,7 proc. do 0,89 mln TEU z powodu przerw w dostawach na pięć tygodni, głównie w Chinach. W swoich prognozach HMM ostrzega, że pandemia będzie nadal negatywnie wpływać na wolumen handlu.
Efekt domina pandemii COVID-19 utrzymuje się. Oczekuje się, że wolumen obrotów handlowych ulegnie osłabieniu w wyniku wpływu pandemii na popyt w USA i Europie, a także w wyniku utrzymującego się na całym świecie zamrożenia. Rosnące obawy związane z napięciami handlowymi między USA a Chinami również mogą przyczynić się do zaostrzenia sytuacji.
HMM, znany wcześniej jako Hyundai Merchant Marine, świadczy ponad 90 usług liniowych na ponad 100 statkach w 110 krajach świata.
AL, z mediów