Żegluga

Suez Canal Authority (SCA) może stracić ponad 10 mln dolarów przychodów od linii kontenerowych kierujących statki wokół Przylądka Dobrej Nadziei, a nie trasą prowadzącą przez Kanał.

Według najnowszych badań firmy analityczno-konsultingowej Alphaliner, "liczba statków kontenerowych, które zdecydowały się na korzystanie z trasy przylądkowej i omijanie Kanału Sueskiego znacznie wzrosła”, tak stało się w przypadku 20 rejsów na szlakach Azja-Europa, Europa-Azja i USA-Północna Azja.

Przewoźnicy bardzo rzadko wybierają tę dłuższą trasę, ale niska cena paliwa i brak popytu na rynkach europejskich, dotknięte Covid-19, sprawiły, że takie posunięcia nagle stały się popularne - informuje Alphaliner, cytowany przez portal gCaptain.

Opłaty za korzystanie z Kanału Sueskiego różnią się w zależności od wielkości statku, jego trasy, liczby przewożonych kontenerów, ale z reguły w pełni załadowany kontenerowiec o pojemności 20 000 TEU na głównym kanale żeglugowym Azja-Europa może zapłacić około 700 000 dolarów opłat tranzytowych.

Różnica pomiędzy tymi dwoma trasami wynosi około 3500 km na trasie Singapur-Rotterdam.

W odpowiedzi na te ruchy SAC zapowiedział obniżenie opłat tranzytowych, wahające się od około 17% dla statków na szlakach z Azji do Europy, do 60%-75% dla statków powracających do Azji ze wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej.

AL, z mediów

Fot.: SCA

+3 Pan
10 milionów dolarów ? To raczej niewielka kwota dla tej spółki.
07 maj 2020 : 12:51 Felicjan34 | Zgłoś
+2 Mc laren
Ze wschodniego wybrzeża Ameryki do Azji przez kanał sueski?to kanałem Panamskim nie można?
07 maj 2020 : 19:27 Malcolm | Zgłoś
0 .
Jeżeli po drodze chce się odwiedzić m.in. Indie, to nie.
07 maj 2020 : 19:38 po | Zgłoś
0 Kanał Sueski nie mylić z Kanałem Suskim
Te 10 milionów dolarów to strata za 1 dzień.
08 maj 2020 : 14:36 Andy | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter