Operator zbiornikowców AET podpisał umowę z Chartering and Shipping Services SA (spółką zależną od Total SA) na czarter na czas dwóch bardzo dużych zbiornikowców naftowych (VLCC) z napędem LNG (dual-fuel). owo budowan statk mają być przekazan AET w I kwartale 2022 roku.
Statki będą miały po 300 000 ton nośności. Armator i czarterujący nie ujawnili szczegółów technicznych i handlowych, ale według nieoficjalnych informacji jednostki mają być zbudowane przez stocznię Samsung Heavy Industries w Południowej Korei za cenę poniżej 105 mln USD każdy.
Tankowce mają być zaopatrywane w paliwo gazowe przez jedną ze spółek grupy Total - Total Marine Fuels Global Solutions.
Dokonując ogłoszenia umowy czarterowej, Yee Yang Chien, prezes zarządu AET i prezes / dyrektor wykonawczy grupy MISC Berhad powiedział: "AET jest spółką zależną MISC Group, należącą w całości do MISC Group, zajmującą się transportem ropy naftowej, a umowa umacnia jej globalną pozycję jako światowej klasy dostawcy usług logistyki energetycznej. Podpisujemy się pod solidnym programem zrównoważonego rozwoju, który obejmuje wszystkie obszary naszej działalności i stanowi zobowiązanie do ochrony środowiska naturalnego […].
Umowa z firmą Total stanowi dla nas krok naprzód w realizacji tego programu. Jako grupa, podjęliśmy wczesne i śmiałe decyzje o zainwestowaniu w statki z napędem dwupaliwowym / LNG i cieszę się, że branża tak pozytywnie reaguje na naszą strategię."
Dwa nowe VLCC będą jednymi z pierwszych tego rodzaju statków z napędem LNG i będą należały do najbardziej przyjaznych środowisku na rynku. Będą emitowały około 20 % mniej CO2 niż statki konwencjonalne, 85 % mniej NOx i 99% mniej SOx oraz 99 % mniej cząstek stałych. Statki te spełniają wymogi IMO Tier III, pułapu emisji siarki IMO 2020 i stanowią znaczący krok w kierunku realizacji ambicji IMO dotyczącej zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o 50% do 2050 r. w stosunku do poziomu bazowego z 2008 r.
Kapitan Rajalingam Subramaniam, prezes i dyrektor generalny AET, powiedział m.in.: "AET inwestuje w zwiększanie efektywności działań w zakresie logistyki energetycznej naszych partnerów, a to obejmuje pomoc w realizacji ich celów środowiskowych. […] Znaleźliśmy się wśród liderów branży w zakresie budowy i eksploatacji zasilanych skroplonym gazem ziemnym statków […], a dwa nowe statki będą naszymi pierwszymi dwupaliwowymi VLCC.
[…] Te nowe statki wyraźnie pokazują naszą filozofię, że opłacalność komercyjna w połączeniu ze zrównoważonym rozwojem jest możliwa ".
AET eksploatuje obecnie dwa zbiornikowce klasy aframax oraz dwa dynamicznie pozycjonowane zbiornikowce wahadłowe z napędem LNG. Wedle niektórych źródeł aframaxy AET były pierwszymi w świecie tej klasy wielkościowej zbiornikowcami z napędem LNG (dual fuel).
AET lub AET Tanker Holdings Sdn Bhd, znana była wcześniej jako American Eagle Tankers. Pierwotnie była to spółka zależna armatora Neptune Orient Lines. American Eagle Tankers założono w Houston w 1994 roku, początkowo z zaledwie trzema zbiornikowcami we flocie, dla obsługi rynku odlichtunkowego w rejonie US Gulf (Zatoki Meksykańskiej).
American Eagle Tankers stała się 100-procentową własnością MISC Berhad (dawniej Malaysian International Shipping Corporation) in w lipca 2003 r.
PBS