Żegluga

Irish Continental Group podpisało umowę z niemiecką stocznią Flensburger Schiffbau-Gesselschaft na budowę nowego promu. Koszt budowy jednostki, która ma pływać dla Irish Ferries, wyniesie 144 miliony euro.

Nowy prom będzie mógł zabrać na pokład w sumie 1885 pasażerów oraz członków załogi. Znajdzie się na nim 435 kabin. Jednostka będzie dysponowała 2800 metrami linii ładunkowej, które pomieszczą 165 pojazdów ciężarowych. Dodatkowy pokład do przewozu pojazdów osobowych będzie dysponował w sumie 300 miejscami.

Zgodnie z umową, 20 procent wartości zamówienia zostanie przekazanych wykonawcy podczas procesu budowy statku. Pozostałe środki trafią na jego konto już po zakończeniu inwestycji. Armator sfinansuje budowę nowego promu częściowo z posiadanych środków pieniężnych, a brakującą kwotę pozyska z kredytu.

- Ta inwestycja świadczy o podtrzymaniu zaufania, jakie grupa pokłada w rynku przewozów towarowych oraz pasażerskich pomiędzy Irlandią, Wielką Brytanią i Francją - powiedział Eamonn Rothwell z Irish Continental Group.

Nowy statek trafi w ręce irlandzkiego przewoźnika w maju 2018 r. Zgodnie z obecnymi założeniami, ma zastąpić prom Epsilon, który wyczarterowany został od firmy Cartour Srl, a obecnie obsługuje połączenia na trasie Dublin-Holyhead oraz Dublin-Cherbourg.

Irish Ferries będące częścią Irish Continental Group (grupa zarządzająca m.in. liniami promowymi i terminalami) powstało w 1973 r. (jako Irish Continental Group), początkowo oferując połączenie na trasie Rosslare-Le Havre. Dziś w barwach przewoźnika kursuje 5 promów, które pływają z Irlandii do Wielkiej Brytanii (Holyhead, Pembroke) oraz Francji (Roscoff, Cherbourg).

PromySkat
Źródło: Irish Ferries

0 POLFERRIES
Mam nadzieję, że Polska Żegluga Bałtycka też niedługo zamówi nowy prom. Taki prawdziwie nowy.
02 czerwiec 2016 : 16:21 Pasażer | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter