Żegluga

Jak informuje portal iswinoujscie.pl, przy okazji 40-lecia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w Kołobrzegu minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk mówił o najbliższych planach spółki skarbu państwa. 

Jak podkreślał w rozmowie z portalem iswinoujscie.pl, rząd planuje trwale związać PŻB z terminalem promowym w Świnoujściu. Już wkrótce spółka wzbogaci się o nowe promy. - W planie jest budowa 3, a nawet 4 promów. Mamy nadzieję, że już w przyszłym roku ruszy budowa nowej jednostki. Na pewno konieczna jest wymiana tych, które już funkcjonują. Rozpoczniemy od wymiany Baltivii. Na pewno będą to bardzo duże pieniądze. Promy mają być większe od tych dotychczasowych - mówił minister Marek Gróbarczyk.

- Chcemy trwale związać PŻB z terminalem promowym w Świnoujściu, tak aby stał się naturalnym kooperantem i w ten sposób zabezpieczyć nasze wewnętrzne interesy, aby nie dochodziło do dziwnych niekontrolowanych umów sprzedaży, lub prób sprzedaży nabrzeży czy też wydzierżawienia długoterminowego. Jesteśmy przekonani, że takie rozmowy zakończą się sukcesem. Przede wszystkim chodzi o to, aby dopiąć budowę nowych promów dostosowanych do nowych nabrzeży - dodał minister Marek Grórbarczyk.

PŻB powstało w 1976 roku. Firma realizuje regularne przewozy promami pasażersko-samochodowymi. Aktualnie spółka dysponuje promami: Wawel, Mazovia, oraz Baltivia

iswinoujscie.pl

+2 Teraz,to już jest PO-zamiatane jak PO-lszewicy wpuścili Niemców
Najpierw zrobili audyt PŻB,a potem dziwnym zbiegiem okoliczności weszli do gry wcale nie inwestując.
Jawohl herr Merkel...powiedział Donald i PO-zamiatane.
06 maj 2016 : 11:11 loky | Zgłoś
+2 A kto za nie zapłaci ?
A co jeśli się okaże że całe przedsięwzięcie jest nierentowne ? Kto pokryje ewentualne straty ?
06 maj 2016 : 17:58 libero | Zgłoś
+2 Za nie zapłaci...
... bezpośrednio ENERGETYKA - identycznie jak za kopalnie! A pośrednio kupcy kWh.
07 maj 2016 : 08:17 ico | Zgłoś
0 Plany partii na Stocznie i PŻB
Nowe promy? Tak się składa że od ok.30 lat stan finansowy nie pozwalał na budowę nowej jednostki - a co dopiero 4 promów. Tak jest i dziś, bo o odnowie tonażu musi decydować biznez plan i rentownosć a nie deklaracja polityczna. Firmę stać być może na stopniową wymianę floty ba zasadzie wymieniamy 40-letnią jednostkę na używaną 20-30 letnią krypę. Nowej władzy PŻB jest potrzebne aby ulokować zamówienia na te promy w "odradzającej" się rzekomo stoczni. Mając spółkę armatorską pod kontrolą ulokują takie zamówienie aby było co robić w tej stoczni. Pytanie jest takie kto za to zapłaci bo PŻB raczej na to nie stać. Będziemy mieli z jednej strony głośny "SUKCES" a z drugiej "PIĘKNĄ KATASTROFĘ" PŻB
13 maj 2016 : 07:08 Pan Obserwator | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter