Należący do Stena Line prom Stena Nordica, który ostatnio pływał jako Malo Seaways, będzie kursował teraz w nowych barwach. Jednostka została wyczarterowana przez włoskiego armatora – firmę GNV (Grandi Navi Veloci).
Zbudowany w 2000 r. prom, który w przeszłości służył na trasie Gdynia-Karlskrona, potem przez wiele lat kursował na trasie Dublin-Holyhead. W momencie, gdy na linii tej pojawiła się jednostka Stena Superfast X, Stena Nordica znów musiała obrać inny kurs. W styczniu 2015 r. ogłoszono, że zostanie ona wyczarterowana do DFDS Seaways. Przez ostatni rok pod nazwą Malo Seaways pływała w barwach duńskiego przewoźnika głównie na trasie Calais-Dover. Teraz jednak znów przyszedł czas na zmiany. W związku z tym, że DFDS pozyskał do obsługi trasy na kanale La Manche dwa nowe statki (Côte des Flandres i Côte des Dunes), które obsługują tę trasę wraz z jednostką Calais Seaways, dla promu trzeba było znów poszukać nowej roli.
Stena Line ogłosiła, że doszła właśnie do porozumienia z włoską firmą Grandi Navi Veloci. Podpisana właśnie umowa czarterowa będzie obowiązywała przez rok, ale istnieje możliwość jego przedłużenia. Nie wiadomo jeszcze, kiedy statek zostanie przekazany nowemu operatorowi ani na jakiej trasie będzie służył.
Stena Nordica została zbudowana w Japonii. Prom ma blisko 170 metrów długości, 24 metry szerokości, a na pokład może zabrać 405 pasażerów oraz 375 pojazdów. Jednostka dysponuje linią ładunkową o długości 1949 metrów. Firma Grandi Navi Veloci, która będzie teraz korzystać z tego statku, powstała w 1993 r. Armator oferuje połączenia na trasach pomiędzy Sardynią, Sycylią, Hiszpanią, Tunezją, Marokiem, Francją oraz Albanią.
PromySkat
Źródło: Stena Line