Ramsgate w hrabstwie Kent w Wielkiej Brytanii chce przywrócić połączenia promowe ro-ro, które wcześniej świadczyła TransEuropa Ferries do maja 2013. Operator pozostawił po sobie ponad 3 miliony funtów niespłaconych długów w porcie.
Ramsgate leży w pobliżu portu Dover, który w roku 2014 obsłużył rekordowy poziom ruchu towarowego - ponad 2,4 mln samochodów ciężarowych przewożących towary o wartości 100 miliardów funtów szterlingów. Chcąc wykorzystać dobrą koniunkturę, władze hrabstwa Kent prowadzą rozmowy z grupą opracowującą biznes plan ponownego uruchomienia usług między Ramsgate a belgijską Ostendą.
Mark Dance, członek rady hrabstwa, odpowiedzialny za rozwój gospodarczy, uważa, że istnieje możliwość potencjalnego zmniejszenia zdolności przewozowej portu promowego w Dover spowodowana koniecznością zamknięcia działalności MyFerryLink. Radni komentują, że prowadzą rozmowy z przedstawicielami branży promowej, ponieważ czują, że istnienie połączenia z Ramsgate znów stało się uzasadnione.
Pierwsze połączenie promowe z Ramsgate do Dunkierki zapoczątkował w 1980 roku Ole Lautritzen założyciel Olau Line. Od 1981 roku połączenie obsługiwał operator Sally Line używając do tego statków bałtyckich włączając w wachlarz swoich usług połączenie z Oostende do Dover. Trwało to do 1997 roku. TransEuropa przejęła połączenie w 1998 roku, a w latach 2010-11 prowadziła serwis zarówno pasażerski jak i towarowy wspólnie z LD Lines.
promy24.com