Żegluga

Do floty P&O Ferries dołączył nowy statek ro-ro Longstone – poinformował brytyjski armator. Nowa jednostka umożliwi zwiększenie powierzchni ładunkowej na trasie łączącej Tilbury w aglomeracji Londynu z belgijskim HUBem frachtowym P&O Ferries w Zeebrugge.

Longstone to frachtowy prom typu ro-ro, wyczarterowany długoterminowo, który umożliwi P&O Ferries przewożenie większej ilości ładunków w sieci połączeń na Morzu Północnym, jednocześnie oferując klientom zwiększoną pojemność i elastyczność.

P&O Ferries poinformował ponadto, że pod koniec 2025 roku flotę zasili kolejna jednostka o podobnych parametrach ładunkowych.

Pojemność Longstone jest o ponad 50 proc. większa od jednostki obecnie operującej na trasie Tilbury-Zeebrugge. Dzięki 4.076 metrom powierzchni ładunkowej (co daje możliwość przewozu 346 jednostek ładunkowych) - nowy statek jest pierwszym krokiem w kierunku rozwoju usług frachtowych przez P&O Ferries na Morzu Północnym.

Nowa jednostka spodziewana jest na trasie na początku września br.

P&O Ferries – przy wsparciu swoich klientów – rozszerzyło jednocześnie ofertę kolejową w Zeebrugge, dodając nowe połączenia intermodalne do/z Niemiec i Europy Środkowej. Znaczący wzrost przepustowości trasy P&O Ferries Zeebrugge-Tilbury, wspierany przez nowe połączenia kolejowe, ułatwi płynniejszy przepływ towarów między Europą a Wielką Brytanią.

– Rozszerzamy naszą sieć na Morzu Północnym w odpowiedzi na zapotrzebowanie naszych klientów – powiedział Peter Hebblethwaite, dyrektor zarządzający P&O Ferries. – Ta długoterminowa inwestycja to zaledwie pierwszy krok naszego planu mającego na celu rozwój sieci połączeń. Operowanie odpowiednim tonażem, wsparte skuteczną obsługą kolejową pozwoli naszym klientom wykorzystać nowe możliwości przewozu. Zwiększenie przepustowości na naszych trasach między Tilbury a kontynentem europejskim jest naszą odpowiedzią na potrzeby klientów. Nasza oferta oznacza bowiem dla nich zwiększony, bezpośredni dostęp do aglomeracji Londynu wraz z jej siecią transportową – dodaje Peter Hebblethwaite.

Jak informuje P&O Ferries, ładowność i wydajność statku Longstone, wraz ze zintegrowanymi usługami kolejowymi, pomogą jednocześnie obniżyć emisję dwutlenku węgla związaną z przewozem towarów i zmniejszyć kongestię na drogach zarówno w samych portach jak i w ich szerszym obszarze oddziaływania.

„Oferując naszym klientom skalowalną przepustowość, wspartą odpowiednim pakietem usług w portach i na naszych promach – umożliwimy im istotny wzrost przewozów jednostek frachtowych (naczep, kontenerów) na Morzu Północnym. Wspiera to równocześnie koncepcję kompleksowej obsługi logistycznej (end to end logistics) jaką oferuje nasza spółka macierzysta, DP World” – czytamy w komunikacie.

Źródło: P&O Ferries

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8331 3.9105
EUR 4.2482 4.334
CHF 4.5273 4.6187
GBP 5.0444 5.1464

Newsletter