Żegluga

Zapewnienie stabilnych głębokości tranzytowych śródlądowych szlaków żeglugowych oraz dostępności śluz - przewiduje uchwała rządu ws. "Krajowego Programu Żeglugowego do roku 2030". W programie wskazuje się na Odrzańską Drogę Wodną oraz odcinek Wisły od Torunia do Gdańska.

Chodzi o uchwałę w sprawie ustanowienia programu rozwoju pod nazwą "Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030", którą we wtorek zajęła się Rada Ministrów.

Rząd chce zwiększyć rolę sektora żeglugi śródlądowej w Polsce. Chodzi o podniesienie konkurencyjności i wykorzystania śródlądowego transportu wodnego, m.in. poprzez zapewnienie warunków do prowadzenia efektywnej żeglugi czy rozwój rynku żeglugowego - poinformowała KPRM.

Jak dodano, do najważniejszych założeń należy m.in. realizacja projektów inwestycyjnych z "Krajowego Programu Żeglugowego do roku 2030", co ma przyczynić się do zwiększenia roli śródlądowego transportu wodnego. "Będzie to możliwe dzięki zapewnieniu warunków do prowadzenia efektywnej żeglugi na wykorzystywanych transportowo odcinkach dostępowych do portów morskich. W konsekwencji wzmocni to integracje portów morskich z zapleczem lądowym" - podkreślono.

Ponadto, zapewnione mają być stabilne głębokości tranzytowych szlaków żeglugowych oraz dostępności śluz.

Dla osiągnięcia większej efektywności znaczenie będą mieć również prześwity pod mostami i inną infrastruktura, która krzyżuje się z drogą wodną - wskazano.

W ramach "Krajowego Programu Żeglugowego do roku 2030" rozwijany ma być rynek sektora śródlądowego transportu wodnego oraz partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju dróg wodnych.

Jak podała KPRM, "Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030" obejmie odcinki śródlądowych dróg wodnych: E30 – Odrzańska Droga Wodna (odcinek od Gliwic do zespołu portów w Szczecinie i Świnoujściu) oraz E40 – Wisła na odcinku od Torunia do Gdańska.

W komunikacie wskazano, że "Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030" "będzie pierwszym i najważniejszym dokumentem planistycznym dla sektora żeglugi śródlądowej". Program umożliwi także współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej rozwoju śródlądowego transportu wodnego w perspektywie 2021–2027.

autor: Aneta Oksiuta

+2 Kolejne kłamstwo
Przecież ta informacja to kolejne kłamstwo tego rządu. Wystarczy sięgnąć wstecz i odszukać, co PiS mówił osiem lat temu i jakie plany stworzył (podając kwoty) w związku z chęcią odbudowania dróg śródlądowych - ile miało być śluz, uregulowań itp... Ponieważ przez pierwsze cztery lata nic nie zrobił, to przed ostatnimi wyborami znowu temat wrócił, a później, po wyborach znowu został odłożony do szafy. Teraz PO RAZ TRZECI wraca do tego tematu i znowu kłamie, że coś zrobi.
A wystarczy sięgnąć po plany historyczne i rozliczając zapytać kłamców, co zrobili - przypomnę w skrócie: mieliśmy pływać po Odrze na prawie całej jej długości, aż ze Śląska, pływać z Odry do Wisły i dalej jedną drogą do morza, a drugą na wschód. Sami sprawdźcie, co mamy...
04 październik 2023 : 07:09 Rafal Ersz | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter