Żegluga

Hotelarski gigant podpisał z francuską stocznią Chantiers de l'Atlantique list intencyjny w sprawie dwóch statków wycieczkowych wspomaganych żaglami o standardzie określanym jako "ultra-deluxe".

Para 220-metrowej długości statków z 90 miejscami pasażerskimi - każdy, będzie eksploatowana przez nowo utworzony oddział Accor - Orient Express Silenseas, które podlega marce luksusowych pociągów Orient Express.

Accor ujawnił w ostatni czwartek, że podpisał list intencyjny ze stocznią z Saint Nazaire w sprawie dwóch statków, z których pierwszy ma zostać dostarczony w 2026 roku.

Statki mają być wyposażone w SolidSails - trzy sztywne żagle o powierzchni 1500 metrów kwadratowych na uchylnych masztach o wysokości ponad 100 metrów (rodzaj ożaglowania: balestron rig). Statki zostaną również wyposażone w "najnowocześniejsze" silniki zasilane LNG.

Zdaniem Accor, projekt statków będzie "inspirowany złotym wiekiem Riwiery Francuskiej, przy czym Stirling Design International z Nantes odpowiedzialny jest za architekturę zewnętrzną i Maxime d'Angeac Architecte za układ i wystrój wnętrz.

Chantiers de l'Atlantique jest jednym z największych budowniczych statków wycieczkowych i obecnie ma potwierdzone zamówienia na osiem jednostek o pojemności brutto od 37 000 do 231 000 jednostek. Największymi klientami tej francuskiej stoczni są Royal Caribbean Group i MSC Cruises.

Accor, posiadający 40 różnych marek hotelowych, od brandów budżetowych po luksusowe, jest największą firmą hotelarską w Europie i szóstą co do wielkości w świecie. Jest właścicielem, zarządcą i franczyzobiorcą hoteli, ośrodków wypoczynkowych i nieruchomości wakacyjnych w ponad 1500 lokalizacjach w 110 krajach.

Rynek rejsów wycieczkowych nie jest sektorem zupełnie obcym czy nowym dla Accor. Firma ta posiadała 50 proc. udziałów we francuskiej firmie wycieczkowej Paquet do czasu połączenia jej z Costa Cruises w 1993 roku, w której Accor miał w wyniku tego połączenia 12 proc. udziałów (została ona później sprzedana Carnival Corp.).

W czerwcu 2022 r., Accor przejął zarządzanie i eksploatację byłym transatlantykiem i wycieczkowcem Queen Elizabeth 2 (GT 70 300; zbudowany w 1968 r.), który od kilkunastu lat jest pływającym hotelem w Dubaju.

PBS, rel (Accor), z mediów

Fot.: Martin Darzacq / Orient Express Silenseas 

Orient Express na morzu
Orient Express na morzu
Orient Express na morzuOrient Express na morzu

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter