Żegluga

Szwajcarsko-włoski armator i przewoźnik kontenerowy MSC (Mediterranean Shipping Company) otwiera pod koniec marca nowy serwis przewozowy z cotygodniowymi zawinięciami do portów skandynawskich i bałtyckich, także Gdyni, oraz portów wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych.

MSC jest jedynym przewoźnikiem, który zapewnia bezpośrednie połączenie między tymi dwoma regionami, redukując segment dowozowy dostaw ładunków (a tym samym liczbę przeładunków), co jest korzystne dla klientów i zapewniając krótszy czas tranzytu.

Serwis będzie oferował tranzyt z Kłajpedy do Nowego Jorku 15-dniowy, z Gdyni 13-dniowy, a z Goteborga do Nowego Jorku - trwający 11 dni, bez konieczności przeładunku pomiędzy portami załadunku i rozładunku.

Serwis 'Scan Baltic to USA' łączy się z szeroką europejską siecią połączeń krótkodystansowych i intermodalnych MSC, otwierając nowe możliwości dla eksporterów z całego regionu i zwiększając wsparcie dla przemysłu motoryzacyjnego, meblarskiego i mrożonek pomiędzy regionami 'ScanBaltic" i USA. 

Rotacja w serwisie, z cotygodniowymi zawinięciami, zawiera porty: Kłajpeda - Gdynia - Geteborg - Bremerhaven - Nowy Jork - Filadelfia - Norfolk - Kłajpeda.

Serwis będzie obsługiwany w polskim porcie przez Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT).

Pierwszym zawinięciem nowego serwisu ('ScanBaltic to USA') w Gdyni, z odejściem planowanym po południu 29 marca, będzie wizyta - w ramach podróży NE212A - kontenerowca MSC Cornelia (nr IMO 9426817; rok budowy 2010 w Chinach; projekt SDARI 5100 PMAX; GT 54 182; wyporność 85 256 t, nośność 63 069 t; długość całkowita 293,89 m, szerokość 32,25 m, zanurzenie 13,50 m; ładowność 5100 TEU; kontenerów "statecznościowych" @14 - 3350 TEU; napęd - jednośrubowy, moc napędu głównego MCR 45 760 kW / 62 215 KM; prędkość eksploatacyjna 25,20 węzła).

PBS (PortalMorski.pl); rel (MSC)

Serwis 'ScanBaltic to USA'
Serwis 'ScanBaltic to USA'

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter