Żegluga

1 lutego 2022 roku pierwszy prom Stena Line na nowej trasie Nynäshamn-Hanko wypłynął w kierunku Finlandii. Statek Urd opuścił port Nynäshamn/Stockholm Norvik po ceremonii inauguracyjnej z udziałem niewielkiej grupy gości ze świata biznesu i polityki. Począwszy od trzech rejsów tygodniowo, połączenie Nynäshamn-Hanko wkrótce zmieni się na codzienne, kiedy to prom Stena Gothica dołączy do swojej siostrzanej jednostki na początku maja.

Dzięki rejsowi Urd do Finlandii wypełniamy lukę w sieci transportowej. Ten nowy serwis jest przede wszystkim wynikiem dialogu z klientami i zapotrzebowania rynku. Aby go wprowadzić w życie, trzeba być również nieco przedsiębiorczym, a to wymaga ciężkiej pracy, oddanego zespołu i silnego zaangażowania, by nowa linia promowa odniosła sukces. Jak dotąd reakcja była bardzo pozytywna, co pokazuje, że podjęliśmy właściwą decyzję – mówi Johan Edelman, Trade Director regionu Baltic Sea North w Stena Line.

Nowa trasa oznacza kolejny krok w dążeniu Stena Line do dalszej ekspansji i wzmocnienia swojej pozycji na Morzu Bałtyckim. Nowy serwis zaspokoi rosnące zapotrzebowanie klientów na transport na Morzu Bałtyckim i poza nim. Poprzez rozszerzenie sieci połączeń do Finlandii, Stena Line jeszcze bardziej ulepsza i rozszerza swoją najbardziej wszechstronną, wydajną i zintegrowaną sieć połączeń promowych w Europie Północnej.

Jest to prosty, skoncentrowany na transporcie serwis, którego celem jest stworzenie pływającego mostu pomiędzy środkową Szwecją a południową Finlandią. Niezawodne statki i elastyczny, poszukujący rozwiązań personel to filary Nynäshamn-Hanko. Będziemy pamiętać o inauguracji, kiedy wrócimy do naszych biurek, aby pracować nad dalszym rozwojem połączenia i realizacją naszych celów wzrostu – mówi Johan Edelman.

Pierwszy statek w kierunku fińskiego Hanko wypłynął w nocy 1 lutego. Czas przeprawy wynosi 12 godzin. Nynäshamn-Hanko to pierwsza w historii Stena Line trasa łącząca Szwecję z Finlandią kontynentalną. To ważny moment dla wszystkich biorących udział w tym projekcie:

Zaangażowanie Stena Line we wprowadzenie kolejnej trasy ze Stockholm Norvik Port podkreśla, jak ważny jest nowo wybudowany port dla zrównoważonych dostaw towarów do największego obszaru konsumenckiego Szwecji. Port posiada dobre połączenia intermodalne z resztą Szwecji - zarówno drogowe, jak i kolejowe, a jego lokalizacja jest bliżej toru wodnego niż jakichkolwiek innych portów na wschodnim wybrzeżu Szwecji. Jest to sukces, który możemy wspólnie powiększyć o kolejną nową trasę, tym razem między Szwecją a Finlandią – mówi Fredrik Lindstål, prezes zarządu Ports of Stockholm.

Statki Urd i Stena Gothica mają pojemność frachtową po 1600 metrów ładunkowych, a każdy z nich zapewnia miejsce dla 186 pasażerów. Dedykowany dział cargo zaspokaja wszystkie potrzeby klientów Stena Line w zakresie przewozów towarowych, zarówno tradycyjnych jednostek frachtowych typu accompanied i unaccompanied, kontenerów, ładunków specjalnych, jak i jednostek intermodalnych przybywających koleją.

Warto dodać, że Stena Line powierzyła Gdańskiej Stoczni Remontowej remont czterech promów na przełomie roku. W grudniu 2021 roku, stocznię opuścił Urd, po przeprowadzeniu remontu awaryjnego. Bezpośrednią przyczyną dokowania była sieć rybacka, zaplątana w śrubę napędową. Stoczniowcy wymienili stal m.in. w zbiornikach balastowych, a także na pokładach i rampie rufowej. Kadłub promu przeszed konserwację i malowanie.

Fakty o nowej linii Nynäshamn-Hanko:

- Otwarcie 1 lutego 2022, na początku trzy kursy w tygodniu w każdą stronę;
- Od 1 maja 2022 dwa promy i codzienne kursy w obu kierunkach;
- Obsługiwana przez promy Urd i Stena Gothica, 1 600 m powierzchni ładunkowej i 186 pasażerów każdy;
- Czas trwania rejsu: 12 godzin.

GL, rel (Stena Line)

Prom Urd w doku Gdańskiej Stoczni Remontowej w grudniu 2021 r. Odświeżona jednostka obsługuje nową trasę Nynäshamn-Hanko. Fot.: Marcin Koszałka/PORTALMORSKI.PL

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0665 4.1487
EUR 4.2261 4.3115
CHF 4.5255 4.6169
GBP 5.0933 5.1961

Newsletter