Statek towarowy Tarzan, który w styczniu 2020 roku zasilił flotę Żeglugi Gdańskiej, podczas wejścia do Kanału Kilońskiego, otarł się o ścianę Śluzy Północnej w Brunsbuettel – informuje Maritime Bulletin dodając, że uszkodzenia zarówno statku, jak i ściany śluzy uznano za niewielkie.
Po inspekcji Tarzan otrzymał zezwolenie na wznowienie rejsu przez Kanał z Holandii na Łotwę.
Uniwersalny statek do przewozu ładunków suchych został zakupiony przez polską firmę w grudniu 2020 roku. Wcześniej należał do norweskiego armatora Misje Rederi AS. Wraz z ostatnią zmianą właściciela doszło do zmiany imienia statku - ze Starmi na Tarzan. Wcześniej jednostka nosiła nazwy Reymar, Reitdiep, Mercator i - od przekazania przez stocznię - Reitdiep.
Przed polskim, miał czterech armatorów i większą liczbę operatorów. Zbudowany został w 1995 roku w holenderskiej stoczni Pattje Scheepswerf B.V. w Waterhuizen, pod numerem budowy 389.
Tarzan znajduje się w zarządzie komercyjnym duńskiego operatora Wind Shipping ApS z Køge.
AL, PBS