Zarządca statków Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) i brytyjski startup Signol zbadają rolę behawioryzmu w redukcji zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla w żegludze.
Transport morski jest nadal jednym z najbardziej efektywnych pod względem emisji dwutlenku węgla środków transportu w handlu międzynarodowym. Obecnie sektor żeglugi odpowiada za dwa do trzech procent globalnej emisji dwutlenku węgla, zaciekle pracując nad zmniejszeniem swojej produkcji rok po roku zgodnie ze strategią IMO 2050.
Mający swoją siedzibę w Niemczech zarządca statków Bernhard Schulte Shipmanagement zaangażował się w dekarbonizację przemysłu żeglugowego m.in. poprzez wykorzystanie nauk behawioralnych i najnowszych technologii w celu poprawy wydajności paliwowej zarządzanej przez siebie floty.
Wraz z brytyjskim startupem Signol mają dowiedzieć się, w jaki sposób przekazywanie spersonalizowanych informacji zwrotnych dotyczących wydajności kapitanom i inżynierom może pozytywnie wpłynąć na ich zachowanie przy wyborze optymalnej prędkości statku i ostatecznie doprowadzić do paliwooszczędnych rejsów.
Analiza danych operacyjnych BSM na statku jest połączona z najnowocześniejszą nauką behawioralną w specjalnej aplikacji zbudowanej przez Signol, tworząc spersonalizowane cele i informacje zwrotne dla każdego członka załogi.
Chociaż żegluga jest najbardziej wydajnym środkiem globalnego transportu o najniższej emisji dwutlenku węgla, w BSM wierzymy, że potencjał poprawy w tej dziedzinie jest nadal ogromny - powiedział Nick Topham, dyrektor zarządzający w BSM Germany. - Przedstawiając naszej załodze bezpośredni wpływ ich działań, mamy nadzieję, że uda nam się skłonić ich do wymiernych oszczędności paliwa i CO2.
Korzystanie z aplikacji Signol na pokładach statków zarządzanych przez BSM ma na celu nie tylko poprawę decyzji załogi w zakresie zużycia paliwa, ale także zwiększenie dobrego samopoczucia marynarzy.
Nasze badania wykazały, że sama zmiana zachowania kapitana może skutkować ponad pięcioprocentowym zmniejszeniem zużycia paliwa, a także znacznie wyższą satysfakcją z pracy - powiedział Dan White, dyrektor generalny i współzałożyciel Signol.
W projekcie pilotażowym, który rozpoczął się 25 sierpnia, udział bierze ponad 60 kapitanów i inżynierów na 28 statkach. Przez sześć miesięcy każdy członek załogi uczestniczący w projekcie będzie otrzymywał za pośrednictwem aplikacji zindywidualizowane cele, obliczone na podstawie ostatnich wyników załogi. Co tydzień marynarze będą otrzymywać aktualizacje dotyczące osiągnięć.
W ten sposób mogą oni cyfrowo przeglądać swoje postępy, jakie poczynili w zakresie efektywności paliwowej, a także przesyłać swoje osobiste opinie.
Osiągnięcie neutralności węglowej wymaga strukturalnych i stopniowych zmian i może być osiągnięte tylko wtedy, gdy korporacje będą działać jednomyślnie - podsumował dyrektor zarządzający BSM Germany Nick Topham.
AL, z mediów, rel (BSM)