Polska Żegluga Morska przejmuje spółkę Polskie Promy - poinformował we wtorek rzecznik PŻM. Spółka powołana została w kwietniu 2020 r. przez PŻB jako podmiot realizujący budowę nowych polskich promów.
Rada Pracownicza Polskiej Żeglugi Morskiej wyraziła zgodę, dotyczącą zakupu przez PŻM stu procent udziałów w spółce Polskie Promy - poinformował we wtorek rzecznik Grupy Polska Żegluga Morska Krzysztof Gogol. Dodał, że cel spółki - budowa nowych promów - będzie zachowany, ale to PŻM będzie armatorem, który zleci budowę nowych promów i będzie ich przyszłym właścicielem.
Plany PŻM mówią o trzech jednostkach (w opcji czwartej). Część z tego tonażu będzie mogła być czarterowana przez PŻM - poprzez spółkę Polskie Promy - Polskiej Żegludze Bałtyckiej z Kołobrzegu - podał Gogol.
Poinformował także, że w umowie dotyczącej przejęcia przez PŻM od PŻB spółki Polskie Promy istnieje zapis, że "wszelkie zobowiązania poprzedniego właściciela spółki (wynikające z różnych umów formalnych i nieformalnych z podmiotami zewnętrznymi) nie przechodzą na PŻM". Siedziba spółki, jako części Grupy PŻM, będzie się odtąd mieścić w Szczecinie, przy pl. Rodła.
Przejęcie spółki Polskie Promy przez PŻM to kolejny krok na drodze budowy nowych promów. W intencji armatora mają to być jednostki typu ropax, o długości kadłuba ponad 200 m i długości linii ładunkowej ok. 4 tys. m. Promy mają powstać w jednej z polskich stoczni. Toczą się rozmowy w tej sprawie - poinformował rzecznik. Jak dodał, potencjał Grupy PŻM, jej mocna pozycja na rynku żeglugowym oraz wiarygodność finansowa wobec banków, są gwarancją, że promy zostaną zbudowane.
Rzecznik wskazał, że armator chciałby, aby pierwszy z promów został oddany do eksploatacji na linię ze Świnoujścia do Ystad jeszcze przed końcem 2024 r.
Grupa PŻM posiada obecnie 62 statki, w tym 58 masowców oraz cztery promy, zarządzane przez własną spółkę promową Unity Line.
autorka: Elżbieta Bielecka
Po tych odpowiedziach można z tym gościem gadać, choć wszyscy wiedzą, że nie można, bo odpowiedzi są negatywne. Ta sytuacja jest podobna z Kluczykstradą, najdroższą autostradą w Europie (przeważnie autostrady są wszędzie bezpłatne i darmowe) 35 PLN - 30 km :-):-) . Dzięki układom z Kwachem Państwo poręczyło doktorowi Kluczykowi kredyt na budowę autostrady. Tylko i wyłącznie dzięki poręczeniu Kluczyk ją wybudował, a teraz kroi nas jak za zboże żeby kredyt mu spłacić. Kura znosząca złote jaja . JAKBY PAŃSTWO SAMO SOBIE NIE MOGŁO PORĘCZYĆ AUTOSTRADĘ WYBUDOWAĆ I OPŁATY BY SZŁY DO BUDŻETU PAŃSTWA A NIE W PRYWATNĄ KIESZEŃ !!! Państwowe odcinki autostrady 2 i 4 kosztują po 10 złotych za 100 km. Ale wyprane mózgi GWnianymi mediami polskojęzycznymi powiedzą.
-wszelkie zobowiązania poprzedniego właściciela spółki ....... nie przechodzą na PŻM....BARDZO OSZCZĘDNIE, traci tylko podatnik
-Promy mają powstać w jednej z polskich stoczni. Toczą się rozmowy w tej sprawie...OD DAWNA, ciekawe w jakiej
-Przejęcie spółki Polskie Promy przez PŻM to kolejny krok na drodze budowy nowych promów...DŁUUUGI KROK, byle nie w przepaść
PUNKT WIDZENIA ZALEŻNY OD PUNKTU SIEDZENIA, WPADŁEŚ MIĘDZY WRONY? KOLEJNE WYCIĄGANIE KASY Z PZM.
PZB UMOCZONE BEZ ŚRODKÓW FINANSOWYCH TYLKO Z DŁUGAMI.
KOLEJNA KOMPROMITACJA.
ŻAL CZYTAĆ, KRZYSIU MUSI DMUCHAĆ W TĘ TRĄBKĘ BO Z TEGO ŻYJE I NIE KĄSA RĘKI KTÓRA OD LAT GO KARMI, ALE TY ???
Ale że to ślepemu nieznośne się zdało,
Iż musiał zawżdy słuchać, co kulawy prawi,
Wziął kij w rękę: "Ten - rzecze - z szwanku nos wybawi".
Idą; a wtem kulawy krzyknie: "Umknij w lewo!"
Ślepy wprost i, choć z kijem, uderzył łbem w drzewo.
Idą dalej; kulawy przestrzega od wody -
Ślepy w bród: sakwy zmaczał, nie wyszli bez szkody*
Na koniec, przestrzeżony, gdy nie mijał dołu,
I ślepy, i kulawy zginęli pospołu.
I ten winien, co kijem bezpieczeństwo mierzył,
J ten, co bezpieczeństwa głupiemu powierzył.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.