Żegluga

Przekop Mierzei Wiślanej to szansa dla Warmii, dla Elbląga i całego regionu - mówił w środę podczas konferencji prasowej zorganizowanej na budowie przekopu Mierzei Wiślanej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Realizujemy przedsięwzięcia w różnych częściach kraju, bo cała Polska zasługuje, żeby realizować przedsięwzięcia (...) wymarzone przez pokolenia. Dlatego budujemy tunel pod Świną, tunel potrzebny Polakom - powiedział. Minister przypomniał, że są to inwestycje, o których mówiono jak o przekopie Mierzei Wiślanej - że są niepotrzebne.

Jeśli ktokolwiek dziś będzie mówił, że ta inwestycja (przekop Mierzei Wiślanej - PAP) jest niepotrzebna, niech rozmawia z samorządowcami regionu, w którym się znajdujemy. Każdy z nich mówi o wielkiej nadziei, jaka wiąże się z realizacją tego przedsięwzięcia. To nie tylko dostęp dla wszystkich tych, którzy zajmują się transportem morskim do portu w Elblągu, ale szansa dla Warmii, szansa dla Elbląga, szansa dla całego regionu - ocenił Adamczyk.

Jak wskazał, inwestycja przekopu kosztuje "mniej więcej tyle, ile budowa ok. 60 km drogi ekspresowej".

Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 roku. Budowa jest na półmetku i przebiega zgodnie z harmonogramem. Ma zakończyć się w połowie 2022 roku. Generalnym wykonawcą jest polsko - belgijskie konsorcjum NDI/Besix, które wykonywało także głębokowodne nabrzeże DCT 2 w Porcie Północnym w Gdańsku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a nadzór pełni firma SWECO.

mfr/ ali/ pad/

Fot. materiały prasowe NDI/BESIX

1 1 1 1

Źródło:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7175 3.7927
EUR 4.2291 4.3145
CHF 4.4993 4.5901
GBP 4.9492 5.0492