Żegluga

Firmy Damen Shipyard i Sea Machines Robotics zawarły strategiczny sojusz, którego celem będzie badanie, rozwój i intensyfikacja wprowadzenia do użytku kilku technologii nawigacyjnych zwiększających poziom autonomii na statkach zbudowanych przez stocznię Damen.

Sojusz będzie odgrywał ważną rolę w realizacji strategii Damen, która opiera się na ciągłej ewolucji cyfryzacji, zrównoważonym rozwoju i doskonałości eksploatacyjnej produktów i usług Damen. To część programu badawczo-rozwojowego Smart Ship firmy Damen – powiedział Toine Cleophas, dyrektor programowy Damen.

Przewidujemy jednostki, na których szereg zadań będzie zautomatyzowanych, pozwalając załodze na bardziej skoncentrowane podejście do tych zadań, które nadal wymagają czynnika ludzkiego, np. gdy statek przybywa do portu. W niektórych sytuacjach może być wymagany w pełni autonomiczny statek, w innych przypadkach tylko część działań zostanie zautomatyzowana w celu wsparcia załogi pokładowej, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo i wydajność - kontynuował Toine.

Sojusz Damen-Sea Machines wysyła wyraźny sygnał dla branży, że autonomiczna technologia morska szybko się przyjmuje i jest poszukiwana wśród operatorów komercyjnych

System unikania kolizji Sea Machine może wesprzeć załogę na różne sposoby. Stawia on nawigatora w roli nadzorcy, pozwalając mu na pracę wielozadaniową lub nawet odpoczynek, podczas gdy statek może płynąć po swojej trasie i unikać kolizji w oparciu o COLREG (International Regulations for Preventing Collisions at Sea, Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu). Dzięki zastosowaniu w systemie wielu czujników, takich jak radar i kamery, oraz połączeniu ich z odpowiednimi algorytmami, system wykorzystuje sztuczną inteligencję do rozpoznawania obiektów i bezpiecznego manewrowania statkiem do celu.

AL, rel (Damen)

+5 Pierdu, pierdu...
Czekam z utęsknieniem na przewspaniały system autonomiczny sam wypełniający tonę papierów na wejście i wyjście, checklisty, risk assessmenty i resztę tej całej makulatury ism-owskiej. Niestety szybciej polecimy do innej galaktyki niż papierkologia zostanie zlikwidowana. Aha i jeszcze jakaś apka do mycia ładowni by się przydała.
16 luty 2021 : 15:53 co | Zgłoś
+1 *
To w dużej mierze dodatkowe obowiązki dla kapitana, po części dla oficerów nawigacyjnych. I po co było rezygnować z oficerów administracji na statkach towarowych (na "pasażerach" funkcjonuje intendentura, ochmistrzostwo), "papierologia" to było zadanie dla nich.
17 luty 2021 : 09:29 WD | Zgłoś
-3 Strachy na lachy
Tony papierów? Odpadają wszelkie listy zalogowe, kantyna, odpadają wszelkie papiery związane z załogą. Stan paliwa monitorowany online. Dokumenty ładunku online. Nie ma żadnej tony papierów. Apka do mycia ładowni? A co to za problem w porcie wynająć ekipę do mycia ładowni.
Zachowujesz się tak jak dawniej ludzie na wiadomość, że im elektrykę będą podłączać
17 luty 2021 : 11:32 Autonomia | Zgłoś
-2 Za dużo fantastyki.
A po co w ogóle statki? Przecież dzisiaj można wszystko przez neta ściągnąć. Stocznie to też przecież przeżytek. Krypę można sobie online zaprojektować i wydrukować.
Po co ekipa do mycia? Wirtualny ładunek nie brudzi.
Szkoda słów.
17 luty 2021 : 14:24 Nieautonomiczny | Zgłoś
0 Pobudka - witamy w realnym świecie
Zapraszamy więc z tą "autonomią" na czarny ląd. Cudzysłów , bo to nie jest żadna autonomia, tylko zwykłe zdalne sterowanie.
Autonomicznie to te systemy mogą się co najwyżej zj...bać.
Zachowujesz się jak dziecko chowane tylko na necie.
17 luty 2021 : 14:41 co | Zgłoś
+1 **
Chodzi o to, że ta tzw. "papierologia" dalej jest tylko że przeniesiona na inny nośnik informacji, na dysk komputera, w chmurę, itp.
17 luty 2021 : 22:14 WD | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter