Żegluga śródlądowa jako klucz do Europejskiego Zielonego Ładu była tematem wideokonferencji ministrów ds. transportu UE, z udziałem unijnej komisarz ds. transportu, Adiny Vălean. W debatach zorganizowanych przez Prezydencję niemiecką 20 listopada 2020 r. wziął udział wiceminister infrastruktury .
Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk uczestniczył w wideokonferencji ministrów ds. transportu UEEuropejski Zielony Ład (EU Green Deal) to strategia Unii Europejskiej w celu ochrony środowiska i przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym.
Ministrowie dyskutowali o sposobach wykorzystania żeglugi śródlądowej do uczynienia transportu bardziej przyjaznym dla środowiska i klimatu. Debata "Łagodzenie zmian klimatu i transport - wkład sektora żeglugi śródlądowej" dotyczyła perspektywy państw członkowskich UE, Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego. Podczas drugiego panelu "Przejście na zrównoważoną energię i transport wodny śródlądowy" rozmawiano o roli firm i stowarzyszeń branżowych.
W swoim wystąpieniu Minister Gróbarczyk przedstawił obecny wkład sektora żeglugi śródlądowej w łagodzenie zmian klimatu i ochronę środowiska w sektorze transportu, jak również prowadzone w Polsce prace na rzecz rozwoju tej gałęzi transportu.
"Transport wodny śródlądowy jest jedną z niskoemisyjnych gałęzi transportu, która ma duży potencjał do dalszego wzrostu. Polska wspiera dalszy rozwój tego transportu i udrożnienie głównych szlaków wodnych w Polsce" - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Minister Gróbarczyk wskazał, że żegluga śródlądowa jest jednym z elementów gospodarki wodnej i powinna odgrywać istotną rolę w UE, co Polska już teraz dostrzega. Dodał również, że kluczową kwestią jest prowadzona obecnie rewizja sieci TEN-T, której celem powinna być również jej modyfikacja poprzez m.in. uwzględnienie nowych odcinków dróg wodnych. Przyczyni się to do lepszego połączenia transportowego państw regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Minister podziękował także stronie czeskiej za dotychczasową dobrą współpracę na rzecz budowy połączenia Dunaj-Odra-Łaba.
rel (Ministerstwo Infrastruktury)
Teraz z takim samym zapałem zajmie się sektorem żeglugi śródlądowej.
Wyrazy współczucia.
Przykrycie nieudacznictwa Pięciu Gróbarczyków wymagałyby minimum pięciokrotnego wzrostu nakładów na TVP....
-*-
Jest prostsze wytłumaczenie tych waszych problemów. Antek parę teczek chyba pominął.
Poszukajcie kretów w rządzie albo w PISie.
Najciemniej pod latarnią.
A największa latarnia jest Na ul. Nowogrodzkiej (Warszawa) ....
Ten rzad tak jak ty jest zaślepiony nienawiścią i nie potrafi pojąć na czym polega budowanie. Jedyne co PISowi wychodzi to niszczenie.
Macierewicz i Ziobro , których przywołujesz swoje metody opierają wprost na esbeckich wzorcach.
Ostatnio spacyfikował POLSKIE KOBIETY pokojowo manifestujace pogwałcenie swoich praw obywatelskich.
-*-
Przez pięć lat PIS zrobił już tyle błędów, że naród szybciej ich rozliczy niż oni nauczą się cokolwiek budować....
Nic to nie da, Prezes Ochódzki jaki jest każdy widzi.
PIS przeciez wie co robi i, dobro 'Polski' zawsze uznaje za najważniejsze ....
Grubarczyk to nadal najlepszy sort elity PIS. Przecież powierzono mu kolejny arcyważny dla Suwerenności Polski odcinek ....
Asów macie zresztą całe szeregi :
Min. Czarnek , czarny koń żelazną ręką ogarnia szkolnictwo i naukę i już ogłasza reforemą szkolnictwa.
Conradinum , Politechnika Gdanska i Szczecinska już zacierają ręce nowe pokolenia okrętowców, budowlańców wydzialy teologiczne szykują.
Antek też dziala, odkopuje drigi raz groby smoleńskie, bo pech chciał że za pierwszym razem nic nie wykrył.
-*-
Naród tego wszystkiego wam nie zapomni!!!!
W kontekście
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.