Szwedzki armator Stena Line kontynuuje redukcję emisji CO2 i obecnie - jak podkreśla w swoim komunikacie - wyprzedza o dziesięć lat międzynarodowe cele w zakresie redukcji emisji. W nowo opublikowanym przeglądzie "A Sustainable Journey" informuje o redukcji całkowitej emisji CO2 oraz nowych, większych i bardziej energooszczędnych statkach.
Pomimo trudnej sytuacji wywołanej przez pandemię COVID-19, w jakiej znalazła się branża promowa, Stena Line kontynuuje realizację planów zrównoważonego rozwoju. W nowo opublikowanym przeglądzie armator przedstawia inicjatywy i wyzwania firmy w tym obszarze.
W 2019 roku szwedzki armator zredukował emisję CO2 i obecnie wyprzedza o dziesięć lat międzynarodowe cele w zakresie redukcji emisji - czytamy w oficjalnym komunikacie Stena Line. Firma zredukowała całkowitą emisję CO2 ze swoich jednostek o 1,7 proc., co odpowiada łącznie 24 000 ton CO2. Co więcej, obecnie poprawiła wskaźnik emisji CO2 na tonę transportowanych pojazdów towarowych i osobowych na pokładach statków o 3,6 proc. Oznacza to, że Stena Line na "dziesięć lat naprzód" spełnia już cele Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) na rok 2030 w zakresie 40 proc. redukcji emisji CO2 w latach 2008-2030.
Staramy się być liderem w dziedzinie zrównoważonej żeglugi i mamy duże ambicje. W ciągu ostatnich dziesięciu lat przeprowadziliśmy ponad 320 działań w celu zwiększenia efektywności energetycznej na pokładach naszych jednostek i w biurach na lądzie, zarówno technicznych, operacyjnych jak i inwestycyjnych. Wprowadzenie statków wspomaganych przez sztuczną inteligencję oraz włączenie do eksploatacji większych i bardziej energooszczędnych jednostek na Morzu Irlandzkim, to tylko niektóre z najważniejszych wydarzeń ubiegłego roku - mówi Erik Lewenhaupt, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Stena Line.
Największym wyzwaniem dla całego sektora żeglugi oraz dla Stena Line jest osiągnięcie zerowej emisji do 2050 r., zgodnie z celami IMO.
- Pracujemy nad redukcją zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji, a jednocześnie badamy i oceniamy paliwa przyszłości. Jesteśmy zaangażowani w kilka projektów z wykorzystaniem alternatywnych paliw i napędów, w tym w pierwszy na świecie statek napędzany metanolem i zwodowanie w pełni zasilanego bateryjnie statku przed 2030 r. - mówi Erik Lewenhaupt.
Ponadto - jak zapewnia Stena - zredukowano wykorzystanie prawie wszystkich tworzyw sztucznych jednorazowego użytku na pokładzie, a także znacznie zwiększono udział materiałów pochodzących z recyklingu w biurach, portach i terminalach. Zmniejszono zużycie szkodliwych substancji chemicznych i detergentów. Nowo wprowadzone na rynek Stena Estrid i Stena Edda są najlepsze w swojej klasie dzięki substancjom chemicznym w 80 proc. oznaczonym znakiem ekologicznym - chwali się szwedzki operator promowy.
AL, rel (Stena Line)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.