Żegluga

Projekt autonomicznego statku opracowywany przez norweski klaster morski otrzymał około 20,1 mln euro wsparcia. To jedna z największych dotacji przyznanych kiedykolwiek podmiotom norweskim, z unijnego programu badawczego "Horyzont 2020".

AutoShip, czteroletni projekt Horyzont 2020, to współpraca między Kongsbergiem a norweską organizacją badawczą SINTEF oraz kilkoma europejskimi partnerami ze wsparciem ze strony Norweskiej Rady Badań Naukowych. W ramach projektu Kongsberg zamierza zainstalować i przetestować systemy autonomiczne na dwóch statkach w różnych środowiskach operacyjnych.

Statek towarowy Eidsvaag Pioneer jest jednym z dwóch, które zostaną wyposażone do zdalnie sterowanego i autonomicznego transportu morskiego. Jest własnością przedsiębiorstwa żeglugowego Eidsvaag i pływa wzdłuż norweskiego wybrzeża oraz na wrażliwych obszarach fiordów, gdzie przewozi paszę dla ryb do farm rybnych.

Celem projektu jest przetestowanie i dalszy rozwój kluczowych technologii związanych z w pełni autonomicznymi systemami nawigacji, autodiagnostyką, prognozowaniem i harmonogramem działania, a także technologią komunikacyjną umożliwiającą wysoki poziom bezpieczeństwa cybernetycznego i integrację statków w zmodernizowaną e-infrastrukturę.

Drugim statkiem, który zostanie wyposażony w autonomiczną technologię jest belgijska barka do przewozu palet, należąca do Blue Line Logistics NV. Jednostka działa na kanałach w Europie, transportując towary do i z dużych portów kontenerowych.

Klaster wierzy, że dzięki zastosowaniu nowych technologii europejskie śródlądowe drogi wodne mogą osiągnąć znaczne korzyści dla środowiska naturalnego.

Kongsberg dodał, że działająca autonomiczna barka ma zabierać z dróg około 7 500 ciężarówek rocznie, co przyczyni się do zmniejszenia zarówno natężenia ruchu jak i emisji zanieczyszczeń.

1 1 1 1
+4 Bałtyk jest zbyt czysty, żeby produkować ryby- wywiad u Krzysztofa Skowrońskiego
https://www.youtube.com/watch?v=1c1bf0xPgXA

https://www.portalmorski.pl/rybolowstwo/43522-eutrofizacja-morza-baltyckiego-fakty-i-mity
19 marzec 2021 : 09:26 Eutrofizacja fikcja | Zgłoś
+4 Głupota
Gdyby głupota mogła latać to Pan Hałubek byłby już na Marsue.
19 marzec 2021 : 10:49 Dr | Zgłoś
-4 Mieszkam w Sudetach
Polska i Rosja gnoja BALTYK!!
19 marzec 2021 : 17:53 Obywatel | Zgłoś
+4 Prawda
Zacznijmy od sobie, małe kroki, zamiast plastiku szkło A zawsze będzie już jakiś postęp
19 marzec 2021 : 23:48 Kuba Nowakowski | Zgłoś
+4 Elekryki
Na. Liście powinny być też samochody elektryczne a nie widać ich, nie dość że zatruwają środowisko bardziej to jeszcze zaraz idą na złom zanim zdążą być ekologiczne, nie wspominając o szkodliwości baterii, więc to powinno być nr 1, za 10 lat świat zobaczy jak bardzo przez te auta zdegradował środowisko
20 marzec 2021 : 03:04 Lllllll | Zgłoś
0 Woda z kranu
Witam. Woda w naszym kranie jest strasznie chemiczna. Od kilku lat, od momentu, kiedy wybudowano niedaleko krytą pływalnię. Wtedy zaczęły się problemy z wodą z kranu.vsmak jest chemiczny, jak jodyna. Zapach również . Nie jest to smak chloru. Zebrałam próbki do szkieł i okazało się, że wodaz kranu po odstaniu przez kilka minut, ma piaskowy osad. NIE jest to kamień. Jest to brudny czarny osad. Takie malutkie drobinki. Nawet po przegotowaniu kilkukrotnym jest to samo. Po wylaniu takiej wody, na szkle zostaje smolisty osad.
Będę musiała to gdzieś zgłosić. Jednak nie w moim mieście, ponieważ nie przyniesie to efektu. W mojej okolicy wiele osób ma problem z wodą, jednak nikt nie podejmuje działań w tym kierunku. Kupują wodę w butelkach plastikowych.
Wodę z kranu używamy tylko do mycia, prania i do sprzątania.
Po wypiciu nawet przegotowanej wody z kranu, paliło nas w gardle, przełyku i mieliśmy uczucie szczypania również w żołądku.
20 marzec 2021 : 06:57 Vika | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7439 3.8195
EUR 4.2433 4.3291
CHF 4.5258 4.6172
GBP 4.9741 5.0745