Żegluga

Spór celno-handlowy prowadzony przez USA z Chinami oraz UE, negatywnie wpływający na rynek frachtowy i stawki na przewozy ładunków masowych może niekorzystnie wpłynąć na tegoroczne wyniki finansowe Grupy Kapitałowej PŻM - poinformowała Polska Żegluga Morska.

"Spór celno-handlowy, który w chwili obecnej prowadzony jest przez Stany Zjednoczone z Chinami oraz Unią Europejską, negatywnie wpływa na światowy rynek frachtowy i stawki na przewozy ładunków masowych" - poinformował w piątek rzecznik prasowy Grupy PŻM Krzysztof Gogol. Przez to gorsze od oczekiwanych mogą być tegoroczne wyniki finansowe Grupy Kapitałowej PŻM.

Średnie stawki czarterowe na podstawowy tonaż PŻM, czyli masowce typu handysize (od 10 tys. do 40 tys. ton nośności) w tym roku są gorsze od ubiegłorocznych, a także tych z 2017 r. - podał armator. W związku z tym wyniki finansowe Grupy PŻM za 2019 r. mogą nie osiągnąć nawet połowy wyników z 2017 r. Grupa Kapitałowa PŻM osiągnęła w 2017 r. zysk netto w wysokości 117 mln zł.

Zdaniem Gogola, wyniki jednostkowe dla PŻM P.P. będą znane dopiero w marcu przyszłego roku, ale jak zastrzega rzecznik obecnie wyglądają one negatywnie.

Armatorzy spodziewają się również bardzo trudnego 2020 r. Wpływają na to niepewna sytuacja w światowym handlu oraz wejście w życie od stycznia 2020 r. nowych przepisów dotyczących konieczności stosowania paliw niskosiarkowych. Są one dwukrotnie droższe od obecnie stosowanych paliw ciężkich.

Polska Żegluga Morska to największy polski armator i jeden z większych w Europie. Podstawową działalnością przedsiębiorstwa jest przewóz ładunków masowych.

autor: Kacper Reszczyński 

wykresy indeksów: tradingeconomics.com, investing.com

Wartości indeksu Baltic Handysize Index w latach 2017-2019
Wartości indeksu BDI w latach 2017-2019 roku.
Wartości indeksu Baltic Handysize Index w latach 2017-2019Wartości indeksu BDI w latach 2017-2019 roku.
+23 PŻM
Niech się skarbówka dalej czepia polskich marynarzy.I wpędza ich w spory sądowe nakładając kary i żądając nienależnego podatku łącznie z odsetkami za 5 lat do tyłu to ze świecą będą szukać chętnych do pracy na statkach.Teraz masa C/E i innych specjalistów siedzi w domu i nie ryzykuje podjęcia pracy albo ma kłopoty ze skarbówką i czeka na sprawy.Pracują jako złote rączki z kasą z rączki do rączki jako tzw specjaliści w szarej strefie.I czekają az wszystko padnie.Za to cieszą się inne nacje, Ukraińcy najbardziej.To oni królują w agencjach i naszych przedsiębiorstwach żeglugowych.Ale nie są Polakami ani rezydentami więc podatków w Polsce nie płacą u siebie też.Tak to Polska chciała zarobić budżetowo na marynarzach a likwiduje ten zawód w kraju a do budżetu wpływów brak.Brawo.Niech fiskus zlikwiduje wszystko w kraju co przynosi jeszcze jakiś dochód.
30 listopad 2019 : 15:43 Jaremi | Zgłoś
+8 czasy się zmieniają
Kiedyś wszystkiemu winni byli Ruskie a obecnie są nimi Amerykanie.
30 listopad 2019 : 20:06 hihi | Zgłoś
+19 PŻM
Brawo Panie Ministrze. Pańska dbałość o podstawowych wysoko kwalifikowanych pracowników gospodarki morskiej jest żadna. To przykre, że głosi Pan fantastyczne wizje rozwoju bazy szkoleniowej marynarzy a jednocześnie nic nie robi, by zawód marynarza był w Polsce zachowany. Co zaś do PŻM , to przypomnę o promach morskich, których aż 4 miały zasilić flotę PŻM, tak by firma mogła zachować płynność finansową w przypadku zawirowań na rynku masowym. Teraz zajmuje się Pan już tylko rowem przez mierzeję i werbalnie portami. Stocznie produkcyjne i remontowe , promy dla PŻM i PŻB , szkolenie marynarzy (programy szkolenia prawie identyczne jak za PRLu, a wykorzystanie symulatorów zgodnie z tymi programami jest na poziomie ledwie dostrzegalnym: np. II of mech 14 godzin na procedury, analizę zmiany nastaw silnika głównego itd), drugi rejestr, itd poszły do szuflady. Pytanie. Po co były te WIELKIE słowa o odrodzeniu polskiej gospodarki morskiej?
01 grudzień 2019 : 08:48 Andy | Zgłoś
+3 A co z nowymi promami dla Unity Line??????
Ciekawe kiedy nowe promy dla Unity Line kupią...
02 grudzień 2019 : 20:01 Dudek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter