Żegluga

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk powiedział w czwartek w Gdyni, że jeśli doszłoby do wzrostu kosztu przekopu przez Mierzeję Wiślaną, to dodatkowe finansowanie na tę inwestycję będzie zapewnione.

W ostatnich dniach "Gazeta Wyborcza Trójmiasto" napisała, że rosną przewidywane koszty inwestycji przekopu przez Mierzeję Wiślaną. "Oczywiście mamy sytuację na rynku jaką mamy, że wszystko podrożało, więc liczymy się z tym, że mogą te koszty wzrosnąć. Ale nie uprzedzajmy faktów: 20 kwietnia wszyscy państwo dowiecie się, jakie są wartości w ofertach, które zostaną otwarte" - powiedział dziennikarzom szef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Gróbarczyk zapytany, czy rząd ma rezerwę pieniędzy na inwestycję związaną z przekopem odpowiedział: "Zakładamy, że jeżeli wzrosną te środki, te koszty, to finansowanie będzie zapewnione".

W poniedziałek inwestor - Urząd Morski w Gdyni - zorganizował na Mierzei Wiślanej wizję lokalną dla przedsiębiorstw zainteresowanych udziałem w przetargu na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pod nazwą "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - część I". W spotkaniu uczestniczyło około 20 firm.

Czytaj także: Eko-Unia: na przekop Mierzei Wiślanej trzeba będzie wydać 2-3 mld zł

Według resortu gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej budowa nowej drogi wodnej ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu ma sprzyjać powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawić walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.

Budowa kanału potrwa do 2022 roku, jej koszt wyniesie ok. 880 milionów złotych, zostanie on w całości pokryty z budżetu państwa.

autor: Robert Pietrzak

-4 Acha
Już was nie będzie w rządzie
29 marzec 2019 : 04:44 Cep | Zgłoś
+5 Koperty oferty
Po otwarciu ofert zacznie sie jak zawsze to co sie dzieje w przetargach:Protesty ,przepychanki , uniewaznienia ! my to znamy z innych dziedzin calej infrastruktury- drogi ,kolej i co tam jest w przetargu innego . A czas ucieka!!
29 marzec 2019 : 08:26 Stary Kolejarz | Zgłoś
-1 Nie powstanie
Czy ktoś mający choć trochę pojęcia o rzeczywistości w ogóle zakłada, że przekop powstanie? Przecież nie ma żadnych szans na podpisanie umowy przed wyborami. A po wyborach PiS powie "zrobiliśmy wszystko co trzeba, to nasi następcy nie wybudowali przekopu". O ile w ogóle przetarg będzie rozstrzygnięty bo wszystko wskazuje, że realne koszty są co najmniej 2x takie jak szacunki, a aż tyle kasy Mateuszek nie dorzuci. Do tego fakt podstawowy port w Elblągu dziś nie obsłuży tak dużych statków jakie przejdą przez przekop - nie przepłyną w Elblągu pod mostem, a przez mostem .... nie ma obrotnicy i jest tylko jedno nabrzeże dla takich statków. A rząd nie ma kasy i planów rozbudowy portu w Elblągu, więc powstanie kanał ... donikąd!!
29 marzec 2019 : 12:10 Real | Zgłoś
+4 ;))
Sprzedadzą ten bursztyn co tam ,, niby" jest i kase dołożą ...
29 marzec 2019 : 12:42 Piko | Zgłoś
+1 przekop przekop
Ciekawa grafika z "lotu ptaka"brakuje tylko polaczenia kolejowego waskotorowego i mozna jezdzic do ruskich,jak wybuduja po swojej stronie SPA i HOTEL!!
29 marzec 2019 : 18:38 mlody kolejarz | Zgłoś
-1 mam pytanie
czy podejscie morskie widział jakiś szyper..???... bo ja uważam że chyba poprawki wniósł Prezes.
30 marzec 2019 : 22:30 r.p.1 | Zgłoś
-2 zwrot za 450 lat :)
Inwestycja bedzie sie zwracac 450 lat i +/-50 lat Tak szacuja eksperci z UG i PG :) Za nasze pieniadze prezes buduje pomnik bratu albo sobie :) To sie nazywa tupet!
04 kwiecień 2019 : 16:22 Jorge | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter