Nieuszkodzona część kadłuba statku, na którego pokładzie w marcu 2018 roku wybuchł pożar, jest właśnie transportowana do Korei Południowej. Mowa o ponad 228-metrowym odcinku obejmującym śródokręcie i część rufową kontenerowca Maersk Honam.
Na początku lutego część kadłuba zawierającą siłownię załadowano na pokład ciężarowca Xin Guan Hua. Statek 18 lutego ma przepłynąć przez Cieśninę Singapurską i dalej popłynie do stoczni Hyundai Heavy Industries, tej samej, która w 2017 roku zbudowała Maersk Honam (długość 353 m, szerokość 54 m i pojemność 15 262 TEU). Tam nastąpi połączenie części rufowej z nową sekcją dziobową.
Jak podaje serwis informacyjny World Maritime News, w Dubai Dry Docks z poprzedniej część dziobowej cały czas usuwane są uszkodzone kontenery oraz pozostałości ich zawartości oraz konstrukcji statku. Po całkowitym oczyszczeniu dziobowa część kadłuba, łącznie z wypaloną nadbudówką poddany recyklingowi czyli zezłomowaniu zgodnie z obowiązującymi normami.
Przewiduje się, że przebudowana jednostka wznowi działalność w drugiej połowie 2019 roku.
Czytaj także: Rozległy pożar na pokładzie kontenerowca Maersk Honam. Nie żyje marynarz
Przypomnijmy przebieg wydarzeń z marca 2018 roku. Statek należący do Maesk Line był w rejsie z Singapuru do Suez, kiedy w jego ładowni pojawił się ogień. Pożar był tak rozległy, że załoga musiała wezwać pomoc. Najbliżej miejsca zdarzenia znajdował się statek ALS Ceres, na którego pokład ewakuowano 23 osoby z 27-osobowej załogi. Po wypadku odnaleziono ciała trzech zaginionych marynarzy, czwarty natomiast zmarł w szpitalu.
Maersk Honam został zbudowany w 2017 roku. Statek ma długość 353 m, szerokość 54 m i pojemność 15 262 TEU.
AL
Fot.: Maersk
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.