Żegluga

Nieuszkodzona część kadłuba statku, na którego pokładzie w marcu 2018 roku wybuchł pożar, jest właśnie transportowana do Korei Południowej. Mowa o ponad 228-metrowym odcinku obejmującym śródokręcie i część rufową kontenerowca Maersk Honam.

Na początku lutego część kadłuba zawierającą siłownię załadowano na pokład ciężarowca Xin Guan Hua. Statek 18 lutego ma przepłynąć przez Cieśninę Singapurską i dalej popłynie do stoczni Hyundai Heavy Industries, tej samej, która w 2017 roku zbudowała Maersk Honam (długość 353 m, szerokość 54 m i pojemność 15 262 TEU). Tam nastąpi połączenie części rufowej z nową sekcją dziobową. 

Jak podaje serwis informacyjny World Maritime News, w Dubai Dry Docks z poprzedniej część dziobowej cały czas usuwane są uszkodzone kontenery oraz pozostałości ich zawartości oraz konstrukcji statku. Po całkowitym oczyszczeniu dziobowa część kadłuba, łącznie z wypaloną nadbudówką poddany recyklingowi czyli zezłomowaniu zgodnie z obowiązującymi normami. 

Przewiduje się, że przebudowana jednostka wznowi działalność w drugiej połowie 2019 roku.

Czytaj także: Rozległy pożar na pokładzie kontenerowca Maersk Honam. Nie żyje marynarz

Przypomnijmy przebieg wydarzeń z marca 2018 roku. Statek należący do Maesk Line był w rejsie z Singapuru do Suez, kiedy w jego ładowni pojawił się ogień. Pożar był tak rozległy, że załoga musiała wezwać pomoc. Najbliżej miejsca zdarzenia znajdował się statek ALS Ceres, na którego pokład ewakuowano 23 osoby z 27-osobowej załogi. Po wypadku odnaleziono ciała trzech zaginionych marynarzy, czwarty natomiast zmarł w szpitalu. 

Maersk Honam został zbudowany w 2017 roku. Statek ma długość 353 m, szerokość 54 m i pojemność 15 262 TEU.

AL

Fot.: Maersk 

W trakcie załadunku (pozycjonowania nad zanurzonym ciężarowcem wpływnym)
W trakcie załadunku (pozycjonowania nad zanurzonym ciężarowcem wpływnym)
1 1 1 1
+2 Aura da radę?
Aura da radę wpłynąć do portu barkowego z największymi elementami? Tam jest bardzo płytko.
14 luty 2021 : 14:31 insajder | Zgłoś
0 Oczywiście :)
Aura ma 5 m zanurzenia, także na spokojnie dała radę :)
19 luty 2021 : 23:57 Offshore | Zgłoś
+4 Brawo
Trzymam kciuki za tą budowę. Chciałbym by powstał PDH w największej planowanej opcji. To pierwszy bardzo potrzebny taki projekt w Polsce i jeden z kilku w Europie. To ważne dla całej Polski i PKB całego kraju. Brawo
15 luty 2021 : 13:45 Zenon | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.749 3.8248
EUR 4.2431 4.3289
CHF 4.5825 4.6751
GBP 4.959 5.0592